preskoči na sadržaj
Vijesti

22. ožujka - SVJETKI DAN VODA

Predstavljen projekt VODA JE ŽIVA

SLAP

Teče i teče, teče jedan slap;

Što u njem znači moja mala kap?

Gle, jedna duga u vodi se stvara,

I sja i dršće u hiljadu šara.

Taj san o slapu da bi mogo sjati

I moja kaplja pomaže ga tkati.

Dobriša Cesarić

 

Ujedinjeni narodi proglasili su 22. ožujka Svjetskim danom voda. Zbog sve veće važnosti očuvanja vode u svijetu, kroz cijelu se godinu moramo o njoj brinuti. Jedan je dan opomena i podsjetnik za sve ostale dane! Učiteljice biologije i kemije Nataša Jakišić, nast. Vesna Pavlović, nast. i Lidija Matić, prof. ovaj su tjedan realizirale dio projekta Voda je živa koji  je financirao Upravni  odjel za obrazovanje, kulturu, znanost i šport Dubrovačko- neretvanske županije.

Spajanjem teorije, praktičnog rada, igre i kreativnosti potaknut je interes djece za vodu, njezino istraživanje i razumijevanje. Organizirane su radionice u učionici biologije za učenike  3. c i 3. e razreda. Učenici su se upoznali s mikrosvijetom u kopnenim vodama i bili  oduševljeni spoznajom da se u jednoj kapi vode, koja im se na prvi  trenutak učinila beznačajna i prazna,  nalazi mnoštvo živih bića.  Mnogi od njih su prvi put gledali kroz okular mikroskopa. Pogledali su kratak film Život u kapljici vode i dobili zadatak napraviti osobnu iskaznicu papučice koju su vidjeli i pod mikroskopom. Nastavnica Lidija Matić je svim učenicima podijelila pregače jer njih imaju svi pravi kemičari i objasnila im važnost kemije u svakodnevnom životu. Nastalo je oduševljenje kada su sami izvodili proces filtracije. Čista voda kapala je u tikvicu, dok je na filter papiru ostajao talog. Poveo se razgovor o načinima pročišćavanja voda i zagađenju. Mali kemičari su došli do veoma važnog zaključka da VODU TREBA ŠTEDJETI  I VODITI RAČUNA  DA OSTANE ČISTA. 

Za učenike 3. e razreda pripremljene su također interesantne radionice. Kao i prethodni razred upoznati su sa mikroskopom i mikroskopiranjem. Saznali su što je površinska napetost. Kukac koji hoda po vodi zbog površinske napetosti – kopnica ili gazivoda bio je tema prve radionice. Učiteljice prirode i biologije  Vesna Pavlović i Nataša Jakišić učenicima su prikazale PowerPoint prezentaciju nakon čega su učenici s velikim oduševljenjem napravili osobnu iskaznicu.  Da bi bolje shvatili površinsku napetost,  učiteljica Lidija je svakoj grupi učenika u čašu sa čistom vodom stavila sumpor koji je plivao po vodi, a to je moguće zbog površinske napetosti. Učenici su se iznenadili kada je nastavnica u vodu stavila malo sredstva za pranje posuđa i  žuti  prah više nije bio na površini. Svi su se složili da voda zbog svih živih bića mora ostati čista i da od svih nas ovisi hoće li takva i ostati.

Na kraju radionica voditeljice su sa nestrpljenjem čekale odgovore na evaluacijskom listiću. Sada su učenici zamijenili uloge sa svojim učiteljicama i kao najbolji kritičari mogli su dati ocjene. Ocjena odličan od učenika bio je veliki poticaj za  radionice u mjesecu travnju  za ostale učenike trećih  razreda u našoj školi.

Svjetski dan voda obilježen je i izradom panoa u holu škole kojeg je izradio učitelj likovne kulture Ante Leko, prof. s učiteljicama biologije i kemije.  

Piše uč. prirode i biologije Nataša Jakišić, nast.

Fotogaleriju pogledajte klikom na OVDJE.




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivana Čarapina   datum: 25. 3. 2018.

Tražilica

 

 



DOKUMENTI


Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka

Kalendar
« Studeni 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Anketa
Kakav imate odnos sa svojim roditeljima?





KORISNI LINKOVI
Korisni linkovi

Časopisi
 • Drvo znanja
 • Bug
 • Geo


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Forum
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka




preskoči na navigaciju