preskoči na sadržaj
Vijesti

ŠTO SU RADILI UČENICI NA MATEMATIČKOJ SKUPINI?

U šk.g. 2018./2019., Matematička skupina imala je dvadeset učenika, a od toga četrnaest učenika je iz 3.d r., pet učenika je iz 3.e r. i jedan učenik je iz 4.c r.. Godišnji plan sastojao se od triju projekata:

1. Geometrijsko mišljenje i prostorni zor (Geometrija prostora)                  

2. Igrajmo se podacima (Statistika i podaci, Piktogrami) 

3.  Let's play to clasify surface

Projekt Geometrijsko mišljenje i prostorni zor obuhvaćao je rad s plastičnim dijelovima koji imaju utore te se pomoću njih sastavljaju razna geometrijska tijela, rad s drvenim kockama i crtanje u izometrijskim trokutastim i kvadratnim mrežama. Iz zadanih mreža provjeravali su može li se složiti kocka, spajajući dijelove prema predloženom crtežu. Nadopunjavali su mreže kocke (ukupan broj na suprotnim stranama je uvijek sedam), a zatim su iz zadanih mreža izvodili zaključak- iz koje se može dobiti zadana kocka, a iz koje ne, odnosno vizualno su trebali zamisliti kako to izgleda u prostoru kada se sklopi. Slične zadatke trećaši su provodili i na druge načine: donja polovica kocke obojana je u crno... u svakoj mreži ucrtaj ostale crne dijelove; rezali su slike, sastavljali ih u 3D, zaključivali koja mreža odgovara kojoj slici.                                            Gradili su jednostavne građevine s drvenim kockama te na temelju promatranja crtali su pogled odozgo (tlocrt) u izometrijskoj trokutastoj i kvadratnoj mreži točaka. Najprije lakše, a zatim i složenije građevine prema želji. U prikazivanju tlocrta visinu "stupca" označavali su brojevima. Osim tlocrta neki učenici bili su uspješni i u crtanju pogleda slijeva, zdesna, sprijeda i straga.                               


Projektne aktivnosti povezane su s temom Snalaženje u prostoru iz predmeta Priroda i društvo. 

Učenički radovi:

Slika 1 i 2, Timski rad učenika

Slika 3, rad učenice Dorotee Žorić

Projekt Igrajmo se podacima sastojao se od istraživanja i prikupljanja podataka te prikazivanja prikupljenih podataka pomoću stupčastih dijagrama. Učiteljica Marijana i učenici izabrali su teme povezane s gradivom Prirode i društva koje su obrađivali: Naša županija, Podneblje, Zdravlje, a osim toga uvrstili su i analizu ocjena iz ispita te samostalno osmišljavanje zadataka. Zadaci vezani za našu županiju sastojali su se od: istraživanja koja jezera pripadaju županiji, kolika im je dubina, uspoređivanja dubina, prikazivanja stupčastim dijagramima. Naučili su imenovati jezera, odrediti gdje se nalaze na zemljovidu, usporediti njihove dubine (najpliće-najdublje), izraditi stupčasti dijagram i prikazati rezultate istraživanja. Kroz temu Podneblje učenici su za praktični rad iz Prirode i društva imali zadatak pratiti vremenske prilike u zavičaju, a zatim su na osnovu rezultata praćenja izdvojili broj sunčanih dana, broj oblačnih, broj kišovitih...te su  rezultate prikazali stupčastim dijagrama i usporedili ih. Tako su se učenici zabavili i kroz temu Zdravlje gdje su prikazali koje voće i povrće najviše vole. Napravili su i statistiku rezultata jednog ispita. Analizirali su radove zajedno s učiteljicom i spremili ih u razrednu knjigu.

Projekt Let's play to clasify surface

Igrajmo se prepoznavanja površina                                                     Pomoću plastičnih i krpenih dijelova učenici su stvarali razna geometrijska tijela, nizove, likove te su ih imenovali, opisivali i prebrojavali dijelove. Koliko je upotrijebljeno trokuta, koliko kvadrata, koliko pravokutnika, peterokuta...kako si to napravio/napravila?  Plastični dijelovi su imali utore, a krpeni su se spajali na "čičak". Bili su u raznim bojama. Jedan od zadataka npr. Na koliko načina možeš sastaviti piramidu? Zadaci su se temeljili na sastavljanju, prebrojavanju, kombiniranju, razvrstavanju i prepoznavanju. Učenici su kreirali razne 2D i 3D oblike.                                            

Projekt je obuhvaćao i Virtual Reality radionice s prof. matematike sa španjolskog Sveučilišta u Almeriji, Jose Luis Rodriguesom, ali nisu ostvarene.

Osim ovih projektnih aktivnosti blisko je povezana tema Esherov postupak popločavanja. Učenici su pomoću kvadrata kreirali puzle tako što su unutar stranice kvadrata po svojoj želji nacrtali neki lik pa su unutar susjedne stranice ponovili isti postupak. Nacrtano su izrezali i selotejpom zalijepili na nasuprotne stranice. Likove su prislonili na podlogu i opcrtali ih. Tako su dobili kopije. Koristili su dvije boje po izboru. Nakon pažljivog i preciznog rezanja spajali su dijelove i lijepili ih na podlogu. Dalje se tako dobivene puzle mogu koristiti za upisivanje raznih podataka- kao plakati na kojima će se istaknuti nešto bitno, na kojima će se crtati...Učenici su motivirano radili.             

Igrali su igru Potapanja brodova te su kao predvježbu upoznali koordinatni sustav. Radili su procjene i mjerenje. Procjenjivali su duljine predmeta u učionici, mjerili ih i uspoređivali procjenu sa stvarnom duljinom. Računali su razliku između svoje procjene i stvarne duljine. Podatke su tablično prikazivali. Na ovakav način uče se objektivnijem procjenjivanju u situacijama s kojima se susreću u svakodnevnom životu. 

Učenici su stekli iskustva, nova znanja i vještine kroz opisane aktivnosti.                       Voditeljica Matematičke skupine, učiteljica Marijana Curić             



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 28. 6. 2019.

Tražilica

OGLASNA PLOČA

 



DOKUMENTI

1.


ŠKOLSKI AKTI

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Anketa
Kakav imate odnos sa svojim roditeljima?





KORISNI LINKOVI
Korisni linkovi

Časopisi
 • Drvo znanja
 • Bug
 • Geo


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Forum




preskoči na navigaciju