2020-03-28 00:32:15

23.-29. ožujka - Svjetski i Europski tjedan novca

Koliko smo financijski pismeni?

            Ove godine se od 23. do 29. ožujka obilježava Svjetski i Europski tjedan novca. Obilježavanjem se želi pomoći mladima da postanu odgovorni i vješti financijski obrazovani građani. Tim povodom smo u sklopu projekta Financije u malom prstu odlučili provesti malo istraživanje među učenicima predmetne nastave kako bismo saznali koliko su financijski pismeni. Zatim je održan i Sat razrednika uz prigodnu prezentaciju putem koje su učenici učili razlikovati potrebe i želje, te kako raditi osobni proračun.

Učenici šestih razreda anketu su popunjavali tijekom redovite nastave Informatike i popunili su je u većem  broju odnosu na ukupan broj učenika (86 učenika). Učenici 5. (63 učenika), 7. (49 učenika) i 8. (60 učenika) razreda anketu su popunjavali u virtualnoj učionici, u manjem postotku ali s boljim rezultatom riješenosti. S obzirom na uvjete ispunjavanja, nezgodno je uspoređivati rezultate među učenicima. Klikom na OPŠIRNIJE nastavite čitati!

Piše pedagoginja Nikolina Vugdelija, prof.

Što je proračun - plan kako potrošiti novac koji dobivamo/zarađujemo, najbolje su znali  učenici osmih razreda, njih 75%. Zbog čega ljudi posuđuju novac za kupnju automobila (jer nisu uštedjeli dovoljno) najsigurniji su bili učenici sedmih razreda, njih 82%. U sličnom postotku su učenici svih uzrasta razlikovati potrebe i želje (oko 90%).

 

​POTREBE

ŽELJE

voda​

odjeća posljednje mode​

dom​

bicikl​

hrana​

putovanja​

obrazovanje​

vlastita soba​

zdravstvena zaštita​

najnoviji model mobitela​

čisti zrak

Neograničena količina vlastita novca​

pravo na vlastito mišljenje​

Fast food​

Pravo na vlastitu kulturu, religiju​

zaštita od nasilja i zanemarivanja​

Što je kratkoročni cilj štednje za tinejdžere (karte za koncert) znali su najbolje učenici sedmih razreda – 55%. U podjednakom postotku (oko 90%) učenici svih uzrasta su znali da se zaduživanje može izbjeći ukoliko se troši manje nego što se zarađuje.  Kako je kamata cijena korištenja tuđeg novca u podjednakom postotku - 47% su znali učenici sedmih i osmih razreda. Koje usluge pruža banka (štednja, vođenje računa, izdavanje kredita) znalo je 70% učenika osmih razreda. Oko 90% učenika je u svim uzrastima znalo svrhu štednje, a 90% učenika osmih razreda je znalo kako je PDV-e porez koji se plaća državi.

Temeljem anketiranja osnovnih znanja iz financijske pismenosti zaključujem kako naši učenici nisu financijski nepismeni ali dodatna znanja uvijek dobro dođu.

PAMETNO PLANIRAJTE TROŠENJE NOVCA, KAKO BI VI UPRAVLJALI NOVCEM, A NE ON VAMA.​


Osnovna škola Stjepana Radića Metković