2020-04-17 13:44:41

Analiza provedene ankete

Što roditelji učenika razredne nastave misle o nastavi na daljinu

Uz učitelje i učenike, roditelji su treći vrh didaktičkog trokuta. Ovaj put smo u potpunosti zajedno u sklopu nastave na daljinu. Nešto novo za učenike, roditelje ali i za nas učitelje.  Svi se trudimo najbolje što znamo. Kako znamo da uvijek može bolje, zanimali su nas uz mišljenje učenika i učitelja, stavovi roditelja razredne nastave, s obzirom da su oni direktno uključeni u svakodnevnu komunikaciju oko nastave na daljinu s učiteljima. Anketa je bila  anonimna. U njoj je sudjelovalo 330 roditelja učenika razredne nastave što čini 73% od ukupnog broja. Zahvaljujemo svima na uloženom vremenu.

Od ukupnog broja anketiranih roditelja, 93% ih je izjavilo kako njihovo dijete nema problem s tehnikom pri nastavi na daljinu. Preostali roditelji su kao probleme naveli: smetnje i poteškoće pri korištenju internet uslugom ili nedostatak kućnog interneta; radovi koje dijete treba raditi su fotografirani i slani na mobitel te su presitni za čitati,  a kod roditelja koji rade za sve zadaće se mora pričekati roditelje dok dođu s posla jer djeca manjeg uzrasta nemaju osobne mobitele.

Piše pedagoginja Nikolina Vugdelija, prof.

Klikom na OPŠIRNIJE pročitajte nastavak teksta.

Da učiteljice daju jasne upute vezano za rješavanje zadataka potvrđuje 95% ispitanih roditelja. Anketirani tvrde da 62% djece u potpunosti samostalnim radom uspije pratiti sadržaje koji se nude, a djelomično samostalnim radom 35% učenika. Samo 17% djece radi isključivo uz pomoć roditelja, a 75% uz povremenu pomoć. Nastavu na daljinu preko TV-a prati 94% učenika.

Najveći broj roditelja, njih 43%, smatra kako je djeci za cjelokupan rad za nastavu potrebno 2-3 sata dnevno, dok 38% roditelja kaže kako oni osobno provedu 1-2 sata dnevno u radu s djecom vezano za učenje.

 

Najveći broj učenika, njih 80% pristupa nastavi na daljinu redovito ujutro. Od ukupnog broja anketiranih, 66% roditelja je zadovoljno organizacijom nastave na daljinu naše škole, a 32% ih nije ni zadovoljno ni zadovoljno. U slobodno vrijeme djeca se najčešće igraju s braćom i/ili sestrama, kao i kućnim ljubimcima tko ih ima; pomažu u kućnim poslovima, a često svoje ukućane iznenade i kreativnošću.

Roditelji predlažu za poboljšanje nastave na daljinu sljedeće:

da djeca budu aktivni sudionici nastave na daljinu i osjete razred i nastavu putem nekog medija smatraju kako bi bilo dobro da je nastava uvijek ujutro te da učitelji do 12.00 pošalju zadatke, jer se škola i zadaća ponekad provlači cijeli dan učitelji bi prije objave trebali prvo provjeriti internetske stranice kako bi se mogle otvarati bez poteškoća roditelji vjeruju kako bi učenici bolje savladavali gradivo ukoliko bi dobili više kvizova ili interaktivnih zadaća za vježbu predlažu i uvođenje Engleskog jezika u sadržaje nastave putem TV-a ili nekog medija.

 

Na kraju kao poticaj za rad u daljnjoj nastavi na daljinu citiram zahvalu jednog roditelja:

„Mislim da je nastava na daljinu odlično organizirana zahvaljujući učiteljicama koje su predane i detaljno prate rad učenika, te raznim dodatnim materijalima upotpunjuju rad i olakšavaju pristup nastavnim temama.“


Osnovna škola Stjepana Radića Metković