2020-06-04 12:11:46

Projekt „Jabukom do zdravlja“

Učenici 2. e razreda  završili su svoj projekt koji su započeli već u prvom razredu šk. g. 2018./2019. Tada su obilježili Dan jabuka i proveli zdravi doručak na nastavi. Cilj ovih zadataka  bio je poticanje pravilnih prehrambenih navika, pravilnog ponašanja za stolom te prepoznavanje zdravih prehrambenih namirnica kao što su svježa jabuka, sok od jabuka...

Učenici su osvijestili i činjenicu da je doručak najvažniji dnevni obrok, ali i da se ostali obroci ne smiju preskakati.  Kroz ove zadatke su razvijali svoje kognitivne (odredili važnost zdravoga življenja, imenovali dnevne obroke, ponovili pravila zdrave prehrane, odredili važnost primjerenog ponašanja za stolom), psihomotoričke (unaprijedili sposobnost povezivanja zdravog načina života i zdrave prehrane, unaprijedili sposobnost zaključivanja i kritičkog mišljenja) i afektivne (pridonijeli zauzimanju pozitivnog stava prema usvajanju zdravih navika i pozitivnog odnosa prema hrani kao što je zahvalnost i umjerenost) odgojno – obrazovne ishode.  Dramatizirali smo igrokaz „Dva sina“ koji govori o pomoći sinova pri branju jabuka u voćnjaku. Cilj ovoga zadatka je bio da učenici osvijeste važnost jabuka, ali i da se nauče da svi članovi kućanstva trebaju sudjelovati u obavljanju kućanskih poslova. Djeca su osvijestila činjenicu da trebaju obavljati zadatke primjerene svojoj dobi i da će im njihova pomoć u kući pomoći da budu odgovorniji i samostalniji.

Za više informacija o razrednom projketu Jabukom do zdravlja kliknite na OPŠIRNIJE.

Piše uč. razredne nastave Sandra Šutalo, dipl. uč.

U drugom razredu šk. g. 2019./2020. su istraživali sorte jabuka, zašto jabuku zovu „kraljica“voća i zašto se kaže „Jedna jabuka na dan tjera doktora iz kuće van“. Cilj ovih zadataka je bio da potaknu učenike na samostalno istraživanje, usvajanje  važnih  podataka o jabukama, izradu plakata i prezentaciju istraženog.  Ponovno smo obilježili Dan jabuka. Učenici su imali zadatak da sa roditeljima pripreme kolače, sokove, čips, džem... Ostvarili su zadatak pa smo na satu blagovali namirnice sa jabukama. Prikupljali su recepte o jabukama, a neke su uz pomoć roditelja i pripremili te smo na taj način ostvarili i suradnju sa roditeljima.

Cilj ovoga zadatka je obilježavanje datuma „Dan jabuka“, primjereno ponašanje za stolom i pomoć u obavljanju kućanskih poslova. Sljedeći zadatak im je bio da vode tjednu tablicu zdrave prehrane.

U nju su bilježili kada su pojeli jabuku, neko drugo voće, ali i dane kada nisu jeli slatkiše ni pili gazirane sokove. Cilj zadatka je bio da učenici spoznaju da sami sebi određuju da li će se zdravo hraniti i da nije teško provesti dan bez slatkiša. Uvidom u podatke tablica zaključili smo da se učenici 2. e razreda zdravo hrane jer su svakoga dana pojeli bar jednu jabuku ili drugo voće, a dani bez slatkiša su bili česti. Na satu likovne kulture su izrađivali radove u različitim tehnikama na temu jabuka. Ostvarivanjem ovoga zadatka su osvijestili važnost jabuke i razvijali svoja kognitivna (prepoznavali problem likovnog rada), psihomotorička (izrađivali  originalni  likovni rad) i afektivna (analizirali i vrednovali svoj rad i radove ostalih učenika) obrazovna postignuća.

Na satu hrvatskog jezika su pisali pjesme prvoslovke ,prepisali ih u kolažom oblikovane jabuke i ukrasili zajedničko stablo jabuke. Cilj ovoga zadatka je bio naučiti oblikovati pjesmu prema poticaju i pravilno pisati prvoslovke. Ostvarivanjem ovoga zadatka učenici su razvijali kognitivne (samostalno oblikovali pjesmu prema poticaju, pisali pjesmu), psihomotoričke (razvijali sposobnost zapažanja, mišljenja i pamćenja, razvijali logičko i kreativno mišljenje i pamćenje, poštivali pravopis i pravogovor, bogatili rječnik, vježbali slušanje,govorenje i pisanje)  i afektivne (razvijali pravilan odnos prema pisanoj riječi, stvarali ugodno i poticajno ozračje, poticali urednost, upornost, točnost i samostalnost) odgojno – obrazovne ishode. Provođenjem naših zadataka radili smo i na temeljnim kompetencijama kao što su govorenje standardnim hrvatskim jezikom, kompetencija učenja (učiti kako učiti), društvene i građanske kompetencije (komunikacijske vještine, suradnja, rješavanje problema, odgovorno  ponašanje prema sebi i drugima) i  prirodoslovne kompetencije. U želji da na jedno mjesto sakupimo jedan mali dio učeničkih radova složili smo našu knjigu „Jabukom do zdravlja“ . S projektom smo završili, ali ne i sa usvajanjem zdravih prehrambenih navika.  

    


Osnovna škola Stjepana Radića Metković