2024-06-20 14:39:01

3,2,1 LEGO! – učenici 4.d razreda na državnoj smotri iz robotike

3, 2, 1 LEGO!, projekt je Hrvatskog robotičkog saveza (HROBOS) i Udruge "Neki novi klinci" koji je ostvario financijsku potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja. OŠ Stjepana Radića iz Metkovića je partner u projektu u kojem je sudjelovalo 7 učenika 4. d razreda koji su u ovoj školskoj godini pohađali skupinu STEAM Robotika koju je vodila učiteljica Marijana Curić.

Klikom na fotografiju iznad prolistajte e knjigu.

Tema projekta je MASTERPIECE., a zadatak je bio povezati umjetnost i robotiku, istražiti na koje probleme djeca nailaze povezane s temom te moguća rješenja problema prikazati pomoću LEGO kocaka, osmisliti svoj projekt i pomoću SPIKE robota kojeg programiraju tako da upravlja pokretnim dijelovima njihovog izgrađenog projekta, prikazati rješenje problema.

FIRST LEGO League je program kojim se kod djece potiče kreativnost, istraživanje, timski rad kroz koji njeguju i razvijaju temeljne vrijednosti i na zabavan način istražuju mogućnosti primjene tehnologije u umjetnosti, a imali su i inženjersku bilježnicu koja im je koristila u radu. Sudjelovali su u kategoriji EXPLORE koja obuhvaća uzrast od 1. do 4. r., a njena posebnost je u tome što nije natjecateljskog karaktera.   

                                                                                    Piše uč. razredne nastave Marija Curić                                                                                                                                                  Klikom na OPŠIRNIJE pročitajte više pojedinosti o kativnostima na državnoj smotri.                                                                              

Odakle smo počeli? Dok smo čekali radne materijale, koristili smo se materijalima SCRATCH-a, koji sadrži naredbe koje služe za početno učenje programiranja. Učenici su smišljali priče, a zatim su ih prenosili u digitalni oblik u aplikaciji SCRATCH koja uz svoj programski jezik namijenjen djeci podržava i animacije.

U materijalima su se osim LEGO kocaka našli i inženjerska bilježnica, podloga za lego timski model i knjižica s uputama za sastavljanje zajedničkog dijela rada, a to je pozornica. Učenici su uz vodstvo mentora trebali njegovati i temeljne vrijednosti, a to su: otkriće, uključenost, inovativnost, timski rad, kreativnost, utjecaj i zabava. Imali su podjelu poslova, radili su u parovima i malim timovima.  Zavirivši u inženjersku bilježnicu, učenici su otkrili zanimljive stripove Explore Priča u pozadini kroz koje su predstavljeni koncertni i muzejski izlošci kroz koje su mogli upoznati zanimanja ljudi koji rade u kazalištu, muzeju te mogućnosti tehnologije. Slijedeći design thinking model koji iz različitih kutova dolazi do rješenja problema, učenici su najprije predstavili probleme s kojima su se susretali u svojim hobijima. Više učenika je izrazilo problem treme koja im je ometala kvalitetu nastupa. Učenici su izrazili što su sa svojim obiteljima poduzeli vezano za problem. S učiteljicom su posjetili OGŠ Metković gdje ih je dočekala prof. flaute Mihaela Pavlović koja je učenicima pokazala vježbe disanja koje ih mogu opustiti i plan vježbanja – kako im planiranje rada može pomoći u boljoj sigurnosti i uvježbanosti. Osim toga upoznala je učenike s Alexander tehnikom te je dala učiteljici tekst koji su u školi razradili. Tekst se nije odnosio samo na provođenje Alexander tehnike vezano za tremu već je šire obuhvaćao i sprječavanje zdravstvenih teškoća provođenjem tehnike, jer se tehnika bazira na pravilnom držanju i disanju. Učiteljica je stupila u kontakt  s prof. A.T. Arankom Fortwangler iz Freiburga u Njemačkoj koja je učenicima održala predavanje preko Zooma dajući im upute kako pravilno držati instrument za vrijeme sviranja, pokazavši im i nepravilna držanja te kako se tijelo grči u takvim položajima i kako se treba osloboditi loših navika, i druge metode rada. Prevela je svoje predavanje Alexander tehnika i trema koje je radila za učenike u Njemačkoj i darovala ga je učiteljici. Učenici su sažimali dijelove teksta i predstavili temu kroz umnu mapu. Zatim su zaokruživali ključne riječi i izraze u kojima je problem predstavljen i njegova moguća rješenja. Izdvojili su te dijelove teksta i stvorili su poeziju koju su i uglazbili. Bilo je tu i svirke na klarinetu i zajedničkog muziciranja, a i notnog zapisivanja. Učenici su pomoću lego kocaka složili svoj timski model tako da predstavlja odabranu temu: zajednički rad je bila pozornica, a dodali su joj učitelja Alexandera koji priprema glazbenike- svirače za nastup, tribine i publiku koja uključuje i prilaz invalidima, bazen s vodom u kojima se može provoditi tehnika opuštanja te skejtericu koja skejta okružena zelenilom, drvećem i parkom što djeluj opuštajuće. 

                                                                                                                                                                                                        Učenici su posjetili kazalište gdje im je ton majstor Mario Erceg predstavio svoje zanimanje i materijale kojima se služi. Učenici su bili prisutni na tonskoj probi Koncerta dječjih zborova i uz Marija su upoznali kako se radi na mikseti, mikrofonima, s kablovima.  A zatim su učenici u svojoj učionici pristupili programiranju.  Već ranije su otkrili kako motorizirati pozornicu da se okreće u jednu pa u drugu stranu, promijeniti brzinu okretanja, otkrili su kako dodati svjetlosne efekte i mijenjati boje i koliko je to važno kako bi izvedba bila publici zanimljiva. Učenici su pomoću Lego SPIKE Essential robota izradili  inovativni model onoga što su učenici proučavali, snimili su pjesmu koju su sami osmislili i dodali su je u projekt, dodali su svjetlosne i zvučne efekte  i to je bio njihov Masterpiece koji su predstavili i na plakatu. Osim izabrane glavne teme Kako pobijediti tremu?, učenici su upoznali i neke druge vrste umjetnosti kao što su kiparstvo i arhitektura. Kolega Ante Leko, učitelj likovne kulture i kipar posjetio je 4.d razred i učenicima približio kiparstvo. Upoznao ih je  sa svojim zanimanjem i s materijalima koje koristi u radu te s problemima s kojima se susreće u radu.                                                                                                                       Učenici i učiteljica darovani su vrijednim radionicama u organizaciji Arheološkog muzeja Narona povodom njihovog rođendana i Svjetskog dana muzeja, a radionice su bile iz područja arhitekture. Sastojale su se od gradnje mostova, tornjeva, različitih građevina korištenjem različitih materijala uz voditeljstvo djelatnice Tinker Labsa iz Metkovića. Druga radionica Rimski mozaici u kojoj su učenici sudjelovali provedena je u muzeju, pripada kiparstvu, a provela ju je kustosica Konstanta Bukovac. Učenici su napravili plakat i pripremili izlaganje i na ove teme.

Državna smotra robotike održala se u OŠ Špansko Oranice u kojoj je sudjelovalo 17 škola. Naši četvrtaši na otvaranju smotre pjevali su našu himnu Lijepa naša, a smotru je otvorio izaslanik gradonačelnika grada Zagreba, g. Petar Latinčić, viši stručni savjetnik za mlade i tehničku kulturu. . Svaka skupina je imala svoj štand na kojem su učenici posjetiteljima predstavljali svoj timski model od legića, a svoje su radove u potpunosti prezentirali pred „Radoznalcima“ koji su činili „žiri“, povjerenstvo koje je vrednovalo učeničke radove i njihovo izlaganje, ali ne brojčano jer smotra nije natjecateljskog karaktera. Učenici su imali veliku uspješnost u svom radu i zapaženo izlaganje i motivirani su za daljnji rad u području robotike.

 


Osnovna škola Stjepana Radića Metković