2024-06-30 22:58:43 INTERSECTION POINT (TOČKA RASKRIŽJA) Intersection point međunarodni je projekt u kojem su sudjelovale tri europske zemlje: Turska, Azerbeijdžan i Hrvatska. Autori projekta su Çimen Sarıaltın (Turska) i Marijana Curić (Hrvatska). Spoj je igre i raskrižja različitih kultura kojem je cilj prihvaćanje, tolerancija, razvoj djetetovog fizičkog, emotivnog, društvenog, kognitivnog i jezičnog razvoja. Kako bi djeca bila razvojno zdrava, igra je potrebna jer ona pomaže djeci sagledati događaje iz različitih perspektiva, razviti kreativnost i osvijestiti emocije. Učenici 4.d razreda uživali su u projektnim aktivnostima koje su provedene kroz više predmeta. Projekt je trajao od listopada 2023. do lipnja 2024. Piše učiteljica razredne nastave Marijana Curić Klikom na OPŠIRNIJE pročitajte više pojedinosti o projektu! Na satu Likovne kulture izradili su logotipe prema zadanom predlošku kojeg su trebali dizajnom povezati s temom. Slika 2. Logotipi, Intersection point, učenici 4.d r. Učenici su bojali zastave i slušali himne zemalja sudionica projekta kako bi dobili informacije o njihovim simbolima. Radovi su vidljivi u videosnimci OVDJE. Igrali su igre koje sadrže brojeve. Učenici 4.d razreda na satu Tjelesne i zdravstvene kulture igrali su neretvansku tradicijsku igru Amo se igrat tikava (OVDJE) i tursku igru Seven tiles (Sedam pločica) koja je ujedno bila i zajednički zadatak za sve sudionike projekta. Uz poštivanje pravila igre sudjeluju i u očuvanju naše kulturne baštine, a ujedno proširuju znanja o kulturnoj baštini europskih naroda. Turska igra Sedam pločica (Seven tiles) igra se ovako: 1. Postoji sedam pločica koje se mogu posložiti jedna na drugu. Oko postavljenih pločica postavlja se krug 2. Određuju se dvije grupe učenika. Treba paziti da njihov broj bude jednak. Dok jedna grupa pokušava loptom pogoditi kamenje (pločice), druga grupa čuva pločice. 3.Povuče se crta odakle će se gađati. 4. Prva skupina počinje gađati (izbiraju se predstavnici skupina tko prvi gađa, a gađanje se provodi stajanjem iza crte). 5. Ako prva grupa ne može srušiti kamenje/ ili drvene komade posložene jedne na druge, druga grupa pokušava isto. 6. Igrači grupe koja je srušila kamenčiće/drvene komadiće pokušavaju naslagati kamenčiće/drvene komadiće jedno na drugo. 7. Igrači druge grupe pokušavaju ih pogoditi loptom. 8. Tim koji uspije posložiti kamenje/ drvene komade, a da ga lopta ne udari, pobjeđuje u igri. Učenici 4. d razreda u igri igre Seven tiles na satu Tjelesne i zdravstvene kulture OVDJE. Učenici su igrali i druge elementarne igre na satu Tjelesne i zdravstvene kulture, a jedna od njih uvrštena u ovaj projekt je i igra Školica koja spada u grupu igara sa skakanjem OVDJE. Tijekom nastave matematike igrali su digitalne igre u web alatu Wordwall na temu Brojevi do milijun. Slika 3. Digitalne igre u Wordwallu, Brojevi do milijunUčenici su uživali i u Pixel artu koji predstavlja vrstu digitalne umjetnosti kroz koju su se sudionici upoznali s postupkom stvaranja pixela bez uporabe digitalnih uređaja. Sve objekte povezali su s književnim tekstom, igrokazom Kako prebroditi hladne dane, Ksenije Grozdanić, u kojem su likovi pas, mačak, vjeverica i ptica. Pixel Art slike Na satu Dopunske nastave matematike učenici su osmislili melodiju korištenjem matematičkih pojmova na temu Brojevi do milijun pa je stvaranje, pjevanje i ponavljanje poslužilo boljem zapamćivanju matematičke komunikacije na zadanu temu. Radovi su usustavljeni u Canvi te je ovo bio jedan od zajedničkih uradaka projekta. OVDJE. U slobodno vrijeme učenici 4.d r. koji su pohađali izvannastavnu skupinu Robotika zabavili su se kreirajući tijela sastavljena od kocaka uporabom digitalne igre Cube Block Sculpure Activity Art & Design i dobili su zanimljive oblike. Slika 4. i 4.1. Digitalna igra Nešto više vremena učenicima treba da savladaju pisano dijeljenje dvoznamenkastim brojem pa smo to izabrali za problem mjeseca u veljači i dulje se zadržali u vježbanju zanimljivih zadataka. Slika 5. i 6. Zanimljivi zadatci pisanog dijeljenja višeznamenkastog broja dvoznamenkastim – problem mjeseca U ožujku su učenici povezivali tradicijske motive zavičaja s geometrijom pa su s učiteljicom izabrali rimske mozaike kakvi se nalaze u stalnom postavu Arheološkog muzeja Narona te su ih crtali služeći se geometrijskim priborom. Pri tom su trebali paziti na preciznost i urednost i uočiti oblike koje sadrže. Slika 8. Rimski mozaici, crtanje geometrijskim priborom; Rimski mozaici, radovi nastali tijekom radionice u AHM Narona, razredni pano Učenici su podjelom zadataka izradili zajednički slogan u obliku kolažnog pisma koji glasi: Mathematics is the music of reason (Matematika je glazba razuma) Četvrtaši su izradili slovo A. OVDJE. Slika 9. Slovo A, dizajniranje i bojanje Slika 9. Slogan Tijekom izvanučioničke nastave u Gradskoj knjižnici u organizaciji Arheološkog muzeja Narona i u izvođenju Tinker Labsa iz Metkovića učenici su gradili građevine od različitih materijala, od papirnatih i plastičnih čaša, drvenih štapića, metalnih šipki, plastičnih štapića. Lijepo su se zabavili i kroz igru su učili. Slika 10. Mali arhitekti Tijekom školske godine učitelji i učenici susretali su se u virtualnim videokonferencijama, sobama za razgovore i webinarima, upoznavali su se i razmjenjivali su primjere dobre prakse. Slika 11. Susreti različitih svijetova i kultura susreću se u točki raskrižja koja nas spaja, a djecu treba upoznavati sa sličnostima i razlikama i učiti ih prihvaćanju, poštovanju i toleranciji. |
Osnovna škola Stjepana Radića Metković |