2013-12-05 08:45:10 5. prosinca DAN VOLONTERA Učenici i voditelji u sklopu projekta Učimo iz života; međugeneracijska solidarnost posebno obilježavaju Dan volontera. Za školski portal pišu učenice Katarina Antonia Boras i Tea Obšivač.
piše Katarina Antonia Boras, 7.c Što je to volonterstvo? To je jedan od najsnažnijih elemenata koji pridonose razvoju demokratskih promjena u društvu. Ujedno omogućuje građanima da se uključe u različite građanske inicijative i pridonesu razvoju zajednice i društva davajući svoje slobodno vrijeme, znanje i iskustvo. Postoje različita tumačenja i razumijevanja volontiranja. Suvremeno volontiranje određeno je kroz tri forme- uzajamna podrška, davanje usluga i javno uključivanje u društvo. Tradicionalno razumijevanje volontiranja govori kako je ono nesebična pomoć drugima. Volonterstvo je navika srca i građanska vrlina. Volonterstvo nije samo nešto što činimo za druge, njime pokazujemo svoju vlastitu vrijednost. Koja je uloga volontiranja? Volontiranje utječe na sva područja djelovanja, od obrazovanja do zaštite okoliša. Pridonosi jačanju osobnog i društvenog kapitala. Volonteri predstavljaju ogromni ljudski potencijal koji posjeduje znanja i vještine korisne za čitavu zajednicu. Što je s volonterstvom u Hrvatskoj? Ujedinjeni narodi proglasili su 2001. godinu Međunarodnom godinom volontera, a 5. 12. Međunarodnim danom volontera. Na taj način naglasila su se postignuća volontera i volonterskog rada. To je utjecalo i na razvoj volonterstva u Hrvatskoj. U Hrvatskoj postoji Nacionalni odbor za razvoj volonterstva. Nakon mnogo intenzivnog rada 18. svibnja 2007. godine usvojen je Zakon o volonterstvu. Hrvatska nema službenih podataka o razvoju volonterstva. No, provedena su dva istraživanja o ključnim preprekama razvoja volonterstva u Hrvatskoj. Rezultati pokazuju kako civilno društvo u Hrvatskoj pati od slabe zauzetosti građana za probleme u društvu i kako volontiranje nije priznata građanska vrlina. Provedeno je još nekoliko anketa na temu volontiranja. Iako bi rezultati mogli biti puno bolji, u zadnjih desetak godina vidljiv je značajan pomak. To ukazuje na povećan interes javnosti za problematiku volonterstva. Postoje i različite nagrade za volontiranje. Važno je spomenuti i volontersku knjižicu. Ona ima funkciju identifikacijskog dokumenta svakog volontera. A što je s drugim državama? U visokorazvijenim državama volonterstvo ima vrlo važnu ulogu. Najbolji primjer su Sjedinjene Američke Države. U Američkim srednjim školama volontiranje je neophodno za odlazak na državnu maturu. U većini ostalih visokorazvijenih država volontiranje se propularizira pomoću različitih nagrada, priznanja i pogodnosti za volontere. Svako volontiranje na duže vrijeme mora se prijaviti određenoj instituciji (zavisi o kakvoj vrsti volontiranja je riječ. Ako ste maloljetni, a želite volontirati, vaš rad mora pratiti odrasla osoba. MI JESMO ONO ŠTO DAJEMO DRUGIMA!
piše Tea Obšivač, 7.c
Rezultati ankete " Zašto pomažemo drugima" Anketa "Zašto pomažemo drugim ljudima?" provodila se u sedmim razredima naše škole. Rezultati prvog anketnog pitanja "Pomažem drugim ljudima, jer:" su sljedeći: naime, 23% učenika je zaokružilo ponuđeni odgovor "i meni može zatrebati pomoć drugih ljudi", a 1% učenika odgovor "to drugi od mene očekuju". Drugo anketno pitanje "Pomažem drugim ljudima" je dalo sljedeće rezultate: 40% učenika je odgovorilo "kad god mi se za to pruži prilika", a 13% "kad me okolnosti na to natjeraju". Na treće anketno pitanje "Kada nekome pružim pomoć za uzvrat očekujem:" 31% učenika je odabralo "zahvalnost onoga kome sam pomogao", a 1% učenika odgovore "neku materijalnu naknadu" i "naklonost onoga kome sam pomogao/la". Četvrto anketno pitanje je pokazalo da niti jedan učenik drugima ne pomaže zbog "naivnosti i realizma", 32% pomaže zbog "očekivanja da se dobro dobrim vraća". Posljednje anketno pitanje "Iskustvo me uči da ljudi nisu skloni pomagati drugim ljudima, jer:" daje rezultate da 23% učenika misli da "i sami imaju svojih problema", a 5% je odabralo odgovore "smatraju da si svatko može i treba sam pomoći" i "ionako se ne može pomoći svima kojima je pomoć potrebna". Rezultati ankete „Zašto pomažemo drugim ljudima?“ šk.god.2013./2014.
1. Pomažem drugim ljudima, jer:
f % a) to drugi od mene očekuju 1 1 b) tome nas uči vjera 14 15 c) ne mogu skrštenih ruku gledati tuđu patnju 21 22 d) bolje mislim o sebi ako sam nekome pomogao/la 12 13 e) tako sam odgojen/a 16 17 f) i meni može zatrebati pomoć drugih ljudi 22 23 g) nije pravedno da neki trpe dok je drugima život dobar i lagodan 8 9 UKUPNO 94 100
2. Pomažem drugim ljudima:
f % a) u okviru nastave 19 20 b) u svoje slobodno vrijeme 25 27 c) kad god mi se za to pruži prilika 38 40 d) kad me okolnosti na to natjeraju 12 13 UKUPNO 94 100
3. Kada nekome pružim pomoć za uzvrat očekujem:
f % a) zahvalnost onoga kome sam pomogao 29 31 b) neku materijalnu naknadu 1 1 c) poštovanje bližnjih 11 12 d) Božju milost 19 20 e) naklonost onoga kome sam pomogao/la 1 1 f) pozitivne učinke pružene pomoći 21 22 g) smanjenje vlastite neugode koju osjećam zbog tuđe patnje 12 13 UKUPNO 94 100
4. Iskustvo me uči da mnogi pomagači pružaju pomoć zbog:
f % a) grižnje savjesti 12 13 b) očekivanja da se „dobro dobrim vraća“ 30 32 c) straha od Boga 6 6 d) naivnosti i idealizma 0 0 e) dobrote i visokih moralnih vrijednosti 16 17 f) stjecanja ugleda i poštovanja drugih ljudi 15 16 g) veće vrijednosti u vlastitim očima 8 9 h) koristoljublja 7 7 UKUPNO 94 100
5. Iskustvo me uči da ljudi nisu skloni pomagati drugim ljudima, jer:
f % a) nemaju dovoljno znanja o pružanju pomoći ljudima u nevolji 7 7 b) to ih suviše opterećuje 17 18 c) ne mogu gledati i slušati tuđu patnju 12 13 d) i sami imaju svojih problema 22 23 e) smatraju da si svatko može i treba sam pomoći 4 5 f) vjeruju da su mnogi zaslužili nevolje koje su ih snašle 6 6 g) ni drugi ne pomažu njima kada im je teško 16 17 h) ionako se ne može pomoći svima kojima je pomoć potrebna 4 5 i) ne žele preuzeti odgovornost za tuđu patnju 6 6 UKUPNO 94 100
Rezultati ankete „Zašto pomažemo drugim ljudima?“ šk.god.2013./2014.
|
Osnovna škola Stjepana Radića Metković |