2019-04-08 15:02:50

Projekt iz područja građanskoga odgoja i obrazovanja

Mediji, budite nam prijatelji!

Ove školske godine s mentoricom Nikolinom Vugdelijom učenici petih razreda (B. Brečić, J. Ćerlek, J. Volarević, A. Vugdelija i F. Vugdelija) pripremaju projekt iz područja građanskog odgoja i obrazovanja na temu medija. Dani medijske pismenosti (8.-12. travnja) su im se učinili najprikladniji za prikazati ono što su ove godine naučili.

Svjesni su kako današnja djeca mnogo vremena provode uz medije i vrlo lako povjeruju svemu što u medijima pročitaju. Budući da medijski sadržaji nesvjesno i te kako utječu na ponašanje djece, ali i na oblikovanje njihovih stavova i moralnih vrijednosti, željeli su naučiti kritički promatrati svijet oko sebe, dobro upoznati medije i iskoristiti sve njihove prednosti te naučiti prepoznati koji su sadržaji za njih primjereni ili neprimjereni.

Djeca i mladi vole medije. Učenici žele koristiti njihove dobre strane (brza komunikacija, informiranje…), a upozoravati na loše: dolazi do promijenjenih vrijednosti (npr. što nije objavljeno nije se dogodilo - selfie), djeci je draže vrijeme uz tehniku nego igre na zraku, olako se prihvaćaju prijateljstva na društvenim mrežama, mediji djeluju na sliku mladih o sebi, mediji često koriste prikriveno oglašavanje, dolazi do otuđenja u obiteljima...

Učenici su proveli kratku anketu među svojim vršnjacima kako bi saznali koliko i kako provode vrijeme uz medije, a rezultate ankete su prikazali povodom Dana medijske pismenosti na školskom panou. Tijekom rada na projektu izrađene su prigodne brošure koje su zainteresirani roditelji i učenici mogu pronaći i preuzeti na panou.

Roditelji su danas zbunjeni i često se izbjegavaju uključiti u „medijski“ dio života svoje djece. Oni misle da se djeca bolje od njih znaju koristiti suvremenim masovnim medijima (posebno elektroničkim). Djeci nedostaje odmak i sposobnost procjene, a roditelji im često prepuštaju donošenje odluka. To ne bi smjelo biti tako. Odrasli bi trebali više vremena provoditi sa svojom djecom i sve odluke donositi zajednički, od toga što će se gledati na televiziji ili čitati na portalima, koliko se dnevno može vremena posvetiti gledanju, čitanju, slušanju ili stvaranju medijskih sadržaja pa sve do toga kakvi će se sadržaji objavljivati na društvenim mrežama i tko će djeci biti prijatelji u virtualnome svijetu. Kako bi osvijestili i roditelje o važnosti medijske pismenosti, i za njih su učenici s mentoricom priredili prigodni pano.

Tijekom rada na projektu iz građanskoga odgoja učenici su razvijali svoje istraživačke, kreativne i digitalne vještine.

Piše pedagoginja Nikolina Vugdelija, prof.


Osnovna škola Stjepana Radića Metković