Skupina učenika 1.D razreda koji su u ovoj školskoj godini pohađali izvannastavne aktivnosti STEAM Robotika, 7.6. 2025. g. sudjelovali su na državnoj smotri iz robotike koja se održala u OŠ Ivana Meštrovića u Zagrebu u trajanju od 10-14 h u sklopu cjelogodišnjeg projekta 3,2,1 Lego!, a u organizaciji Hrvatskog robotičkog saveza i Udruge Neki novi klinci uz financiranje iz natječaja Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.

Tijekom školske godine organizatori su organizirali tri edukacije za mentore vezane za robotiku, probleme podmorja i govorničke vještine.
PODMORJE- ZADANA TEMA
Učenici su radili istraživanja na zadanu temu Podmorje uz mentoriranje učiteljice Marijane Curić, a dvije radionice za učenike provele su djelatnice Javne ustanove za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije, Paula Brailo i Ana Filipović, na temu Utjecaj buke na morske ekosustave i invazivna vrsta plavi rak. Utjecaj buke na morske ekosustave – tema je iz projekta “Underwater Soundscape bEyond Ais – UNDERSEA“ koju je učiteljica izabrala za problemski zadatak na kojem su prvaši radili. Učenici su naučili kako se buka dijeli, tko i što je stvara u podmorju, koje sve posljedice može imati na životinje u moru, a posebno na sisavce i gmazove te načine mogućih rješavanja problema koji se primjenjuju da bi se spriječila i smanjila prevelika buka u podmorju koja ometa život životinja.
Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije ustupila je učiteljici Marijani snimke zvukova ambijentalne i antropogene buke pomoću kojih su učenici raspoznavali i razvrstavali koja gdje pripada i koje su uvrstili u programiranje pomoću SPIKE robota uz motoriziranje podmornice koju su složili od lego kocaka. Pomoću legića prikazali su život u podmorju, životinje, morske trave, koralje, buku koju stvara čovjek (brodove, jet ski, naftnu platformu).


Učenici su s učiteljicom istražili i ostale probleme podmorja: važnosti morske trave posidonije za mora, oceane i njezin pozitivan učinak na život ljudi i sprječavanje razvoja klimatskih promjena te načine kako ju čovjek ugrožava i moguća rješavanja problema, probleme plastike, mikroplastike i otpada. Upoznali su zanimanje arheolog mora, što radi i čime se služi u radu. Istražili su slojeve oceana: osvijetljenu, sumračnu i abisalnu zonu i živa bića u svakoj pojedinoj zoni (neal.fun). Služili su se internetskim istraživanjima, prezentacijama, videomaterijalima i radnim listićima te inženjerskom bilježnicom kroz koju su mogli pratiti svoj rad i upoznati se s temeljnim vrijednostima. Izradili su i plakate koji su im pomogli u predstavljanju.


Ovu zanimljivu temu upotpunili su vožnjom polupodmornicom obalom pokraj Orebića na poluotoku Pelješcu sa svojom učiteljicom i u pratnji svojih roditelja. Uz prethodnu bogatu obradu teme učenici su promatranjem podmorja vješto uočavali biljne i životinjske vrste, olupinu broda, cijevi, nešto plastike, morsku travu posidoniju… Uživajući u prizorima fotografirali su sve što im se svidjelo. https://youtube.com/shorts/QcZnBB1HWY8
VOŽNJA POLUPODMORNICOM BILA JE DIVAN DOŽIVLJAJ.

Tijekom smotre na kojoj je sudjelovalo 28 ekipa iz Hrvatske, učenici su imali svoj štand na kojem su izložili sve što su napravili, a također su mogli pogledati i radove ostalih timova. Tim stručnjaka pod imenom „Radoznalci“ u za to određenim učionicama poslušali su i pogledali predstavljanje rada svakog tima.

Učenici 1. d razreda svoj tim su nazvali Tiše malo! I u moru nekom buka smeta. Imali su uzorno predstavljanje timskog modela, a „Radoznalci“ su poslali povratnu informaciju u obliku formativnog vrednovanja jer smotra nije natjecateljskog karaktera. Dobili su certifikate za sudjelovanje i medalje.
Predstavljanje problema i način sprječavanja i rješavanja problema. https://www.youtube.com/shorts/OylyFlC–Lg
Programiranje https://www.youtube.com/shorts/UTDVcWYjEqY




Nakon svega, prošetali su Zagrebom, posjetili Muzej čokolade i osladili se – kao šlag na kraju- sve je bilo slatko i u potpunosti u redu.


Piše: učiteljica razredne nastave Marijana Curić