Ovaj cjelogodišnji međunarodni eTwinning projekt koji je Nacionalna organizacija za potporu eTwinningu ustrojena pri Agenciji za mobilnost i programe Europske unije odobrila 12.9. 2024. napisale su učiteljica Marijana Curić (Hrvatska) i Çimen Sarıaltın (Turska).
Osim učitelja iz Hrvatske i Turske, sudjelovali su i učitelji iz Poljske, Italije, Grčke, Španjolske, Portugala, Litve, Bosne i Hercegovine i Gruzije.

Ciljevi ovog projekta su:
- Promicati interdisciplinarno učenje integriranjem matematike s umjetnošću.
- Pomoći učenicima da izraze i razviju svoju kreativnost kroz praktične i vizualne aktivnosti.
- Podržati razumijevanje dizajna, simetrije, fraktala i prepoznavanja oblika na zanimljiv i umjetnički način.
- Uvesti estetsku stranu matematike kroz teselacije i origami u Escherovom stilu.
- Poboljšati fine motoričke sposobnosti učenika kroz aktivnosti poput savijanja papira i stvaranja oblika.
- Pružiti uključive i pristupačne aktivnosti prilagođene učenicima s različitim stilovima učenja i posebnim potrebama.
- Razviti vještine promatranja, analize, modeliranja i rješavanja problema kod učenika.
- Podržati razvoj socijalnih vještina poput suradnje, komunikacije, strpljenja i pažnje.
https://prezi.com/view/rrxv6YM5p5t6uLBYOqm5 U web alatu Prezi predstavljen je projektni plan.
Tijekom rujna učitelji su označili školu u kojoj rade na zemljovidu u web alatu Padlet, predstavili su se u projektu, i učenici također, odredili su dobnu skupinu koja će sudjelovati u projektu (od 7-11 g.), uzeli su od roditelja suglasnosti za sudjelovanje u projektu i objave fotografija i njihovih radova u medijima, podijelili su osobne podatke, organizirali komunikaciji kroz Whats app grupu, organizirali su podjelu poslova u projektu- projekt ima blog stranicu i facebook stranicu projekta. Među učiteljima sudionicima projekta provedena je anketa prije početka aktivnosti vezana za povezanost matematike i umjetnosti i njihov međusobni utjecaj, tjednom broju sati matematike i umjetnosti, razmišljanja s upitom je li predviđeni broj sati dovoljan da se ispune svi kurikulumski ishodi, pohađaju li učenici neke izvannastavne ili izvanškolske aktivnosti vezane za umjetnost te očekuju li sudionici projekta (učitelji) da će kroz ovaj projekt moći poboljšati povezanost matematike i umjetnosti te poboljšati razvoj matematičkih i umjetničkih kompetencija.
U listopadu su izradili logo projekta, glasanjem su izabrali najbolji razredni logo, a zatim su glasali za najbolji projektni logo u kojem je pobijedila škola iz Italije učiteljice A. Poltronieri. Nakon toga učitelji su organizirali zajedničku videokonferenciju tijekom koje su razgovarali o projektnom planu te su predstavljeni rezultati glasanja za najbolji logo.

Tijekom studenog bavili su se geometrijskom umjetnošću, crtanjem geometrijskih likova i tijela stvarali su različite uzorke i oblike te su ih bojali i/ili ispunjavali crtama i točkama. Učenici su uočili oblike i imenovali ih te ritam i boje.
Prosinac je bio u blagdanskom ozračju s izradom božićnih i novogodišnjih čestitki s fraktalnim motivima podijeljenim u Power Pointu. Osim toga, učitelji su bili podijeljeni u grupe i međusobno su organizirali videokonferencije te su se učenici upoznavali, pjevali božićne i novogodišnje pjesme i čestitali jedni drugima blagdane nakon čega su upitani za povratnu informaciju- razumiju li važnost slušanja i razgovora na više jezika i razumiju li važnost poštivanja multikulturalizma. Ovakve prilike ih upravo tome uče. Siječanj je bio posvećen fraktalima za koje su učenici trebali naći inspiraciju u prirodi, a tijekom nastave likovne kulture slikali su ih vodenim bojama i crtali crnim flomasterom. Matematički koncepti kojima su učenici trebali ovladati kroz ovu vježbu su: ponavljanja, proporcije, mjerenja i beskonačnost. Zajednički radovi svih aktivnih sudionika predstavljeni su u web 2.0 alatu Genially. https://view.genially.com/5f7b3c4ebe11910d3b9f5f6b
Veljača je bila rezervirana za povezanost matematike s tradicijskim plesom- osvijestiti broj koraka i smijer kretanja. Maleni učenici za ovu priliku naučili su hrvatsku tradicijsku igru Ide maca oko tebe. Od odraslijih sudionika projekta iz drugih zemalja mogli su vidjeti zanimljive tradicijske igre i plesove iz raznih europskih zemalja. Radovi su podijeljeni u web alatu Padlet, a učenici su mogli izraziti svoj doživljaj plesova dok su ih slušali i gledali komentarima i lajkovima ispod svakog videomaterijala.
https://padlet.com/osnovnaskolastjepanaradica/popis-za-reprodukciju-videozapisa-8mtwqypxa29red88
U ožujku su učenici izgradili zbirku matematičkih dokaza koji se mogu izraziti slikama. Istraživali su ih, raspravljali o tome kako funkcioniraju i iskusili matematiku kao univerzalni jezik. Ovu aktivnost ostvarili su učenici 5.d razreda. Pošto su prvašići mali za ovu aktivnost, petaši su im malo pomogli svojim znanjem.
https://padlet.com/osnovnaskolastjepanaradica/proofs-without-words-jyjq4o5of8kayvx
Izrada mozaičnih uzoraka korištenjem boja bila je travanjski zadatak, a vezana je za mozaike iz prošlosti i arheološke muzeje. Dosadašnja iskustva i materijali dobiveni od Arheološkog muzeja Narona poslužili za kreativno obavljanje ovog zadatka u kojem su učenici trebali izrezivati kvadratiće i pravokutnike u dvije boje i lijepiti ih na podlogu na kojoj su prikazani mozaici. Učenici su trebali prepoznavati i imenovati oblike, razlikovati geometrijske likove od geometrijskih tijela, koristiti boje. Još jedan zadatak u travnju bio je stvoriti dizajn mandale, prepoznati simetriju, proporcije, krug i dizajnirati svoju mandalu. Obzirom na uzrast djece učiteljica je prilagodila ovaj zadatak i isprintala im uskršnje pisanice s uzorcima mandale koje su oni flomasterima popratili po crtama i obojili po svojoj želji.
https://docs.google.com/presentation/d/1Nl-EsEQ6siUdsGk3AuyeGLhwZsyamZZDPvyhBgR2LyQ/edit?usp=sharing
Tijekom svibnja učenici sudionici projekta bavili su se umjetnošću savijanja papira-origamijem. Na taj način, ovisno o ishodima predmetnog kurikuluma matematike učvrstili su matematičke pojmove. Učenici 1. d razreda izradili su kravate te su savijanjem papira mogli uočiti geometrijske likove i imenovati ih. Radili su s papirima u bojama i na kraju su dizajnirali svaki svoju kravatu. Na projektnim stranicama ova aktivnost je predstavljena kao zajednički proizvod projekta i usustavljena u web alatu Emaze pomoću kojeg je vidljiva kao virtualna izložba.

Tijekom lipnja provedene su završne ankete među učenicima i učiteljima o uspješnosti projekta, zadovoljstvu aktivnostima, interesima za daljnje sudjelovanje i osvrt na dobivene rezultate. Projekt je završio na kraju nastavne godine 2024./2025.
Piše: učiteljica Marijana Curić, autorica i voditeljica projekta