U našoj školi se je ove školske godine po drugi put provodio NTC program za potencijalno darovite učenike. Nakon preporuke učiteljica četvrtih razreda, učenike je testirala psihologinja Maja Kapustić Jurinović. Dvanaest učenika je uključeno u program. Sastojao se je od 16 uzastopnih radionica, a provodila ih je pedagoginja Nikolina Vugdelija uz podršku učiteljica Marije Ketini Hajny i Ivane Marić koje su educirane za provedbu programa.
Autor NTC programa je Ranko Rajović koji je spoznaje suvremene medicine iz područja neuroanatomije, neuroendokrinologije i neurofiziologije povezao sa svakodnevnim aktivnostima djece. NTC program nastao je kao plod želje da se djeci omogući ostvarenje osobnih potencijala, ali i kao potreba da se prevladaju sve prisutnije poteškoće kao što su poremećaj govora, čitanja i pisanja. Djeca iz zemalja EU-a ostvaruju ispodprosječne rezultate na PISA-inim testovima, za razliku od djece azijskih zemalja, pa je EU istaknula veliku važnost postizanja tzv. funkcionalnog znanja, odnosno razvoja brzine razmišljanja, povezivanja i zaključivanja.
Primarna uloga NTC programa je upotreba novih otkrića iz područja neuroznanosti u učionicama i u svakodnevnom životu. Program NTC učenja je sastavljen iz različitih aktivnosti i igri za djecu, koje se temelje na saznanjima o razvoju i radu mozga i koje, kako mnoga istraživanja pokazuju, imaju pozitivan efekt na razvoj mozga u periodu kada je to najvažnije, u periodu najintenzivnijeg rasta i razvoja, od rođenja, pa do približno desete godine starosti. Igra kao unutrašnja motivacija djeteta je ključni faktor NTC programa.
Voditeljice i učenici su se zajednički razvijali i uživali u provedbi planiranih aktivnosti. Djeca su i sama osmišljavala igre. Program je zaključen podjelom prigodnih diploma učenicima koji su uspješno završili program.
Nikolina Vugdelija, prof.