Preventivni program „Alati za moderno doba“ 

Datum objave: 24. travnja 2025.

Tijekom ove školske godine su učitelji (T. Hazirović Juračić, M. Kapustić Jurinović, K. Jelačić i N. Vugdelija) koji su se educirali za provedbu u 7.d i 7.e razredu proveli preventivni program „Alati za moderno doba“ s ciljem osnaživanja učenika za razvoj njihovog odgovornog ponašanja značajnog u prevenciji ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju te ostvarivanja pozitivnih razvojnih ishoda. Program je namijenjen je cijeloj populaciji učenika osnovnoškolske dobi, odnosno onima od 12 do 14 godina koji pohađaju 7. i 8. razrede. 

Nastavno na socijalni aspekt funkcioniranja adolescenata, valja istaknuti kako u tom životnom razdoblju utjecaj vršnjaka postaje sve veći te raste i sklonost rizičnim ponašanjima. Suvremena istraživanja kontinuirano potvrđuju da adolescenti imaju kognitivne kapacitete razvijene gotovo kao i odrasle osobe, no psihosocijalni kapaciteti i vještine poput dugoročnog planiranja, rješavanja problema, regulacije emocija, donošenja odluka, kritičkog mišljenja i dr. razvijaju se kontinuirano do odrasle dobi (do otprilike srednjih i kasnih dvadesetih godina). Dakle, oni racionalno znaju adekvatno prepoznati razinu rizika neke situacije, no to ne znači da će se u skladu s tom informacijom i ponašati. Upravo ti psihosocijalni kapaciteti, u velikoj mjeri odgovorni za donošenje osobno i društveno odgovornih odluka i odabire poželjnih ponašanja, posebno su ograničeni u situacijama emocionalne pobuđenosti i pod utjecajem vršnjaka. Iz navedenih razloga se adolescencija smatra životnim razdobljem kada treba djecu i mlade uključivati u univerzalno preventivne programe. 

U skladu s navedenim činjenicama, Program je kreiran od strane znanstveno-istraživačkog tima stručnjaka s različitim područjima ekspertize u domeni ponašajnih ovisnosti i prevencijske znanosti, kao i bogatim iskustvom u osmišljavanju i provedbi psihosocijalnih intervencija. 

Program „Alati za moderno doba“ psihoedukativnog je karaktera što znači da uz poučavanje učenika i prijenos informacija, potiče ih se na introspekciju i promišljanje o vlastitom psihološkom funkcioniranju te imaju priliku i usvajati i unaprjeđivati specifične vještine. 

Program, također, sadržava i komponente za značajne osobe iz uskog socijalnog (obiteljskog i školskog) okruženja učenika u vidu provedbe tematskih predavanja za roditelje i članove Učiteljskog vijeća. Navedena informativna i interaktivna predavanja imaju za ciljeve osvještavanje „novih“ rizičnih oblika ponašanja, unapređenje znanja i kompetencija uključenih odraslih osoba, kao i osnaživanje roditelja i djelatnika škola u preventivnom angažmanu te stvaranju uvjeta u obiteljskom i školskom kontekstu za pozitivne razvojne ishode uključenih učenika. 

Nakon sudjelovanja u 11 tematskih, strukturiranih i interaktivnih radionica voditelji su učenicima podijelili zaslužene diplome. Nadamo se kako će program ostaviti pozitivne učinke na učenike, kao i da će se provedba nastaviti u budućim generacijama. 

Nikolina Vugdelija, prof. 

Pročitajte još

OBAVIJEST – PROLJETNI PRAZNICI

OBAVIJEST – PROLJETNI PRAZNICI

Obavijest učenicima i roditeljima! Sutra, 17. travnja počinju proljetni praznici i traju do 21. travnja. Na nastavi se vidimo 22. travnja, i to smjena B ujutro, a smjena A poslijepodne. Učenicima, učiteljima, svim djelatnicima škole i vašim obiteljima želim ugodne...

Skip to content