Terenska nastava koja obogaćuje učenje: učenici 3. d u Splitu

pro 5, 2025 | Naslovnica, Vijesti

U četvrtak, 4. prosinca 2025., učenici 3. d razreda OŠ Stjepana Radića proveli su nezaboravan dan u Splitu, ispunjen kazalištem, umjetnošću, druženjem i učenjem izvan učionice. Uz pratnju učiteljice Aleksandre Lukić-Skelić i školske knjižničarke Ivane Čarapine, učenici su posjetili Umjetničku akademiju Sveučilišta u Splitu, Odsjek gluma, gdje ih je ugostio redatelj i sveučilišni profesor Goran Golovko sa svojim studentima treće godine.

Studenti su izveli prekrasnu ispitnu predstavu Šuma Striborova, koju su naši učenici s oduševljenjem pratili. Nakon izvedbe razgovarali su sa studentima o glumi, kazalištu i pripremi predstava, a zatim su i sami izveli kratki dramski prikaz koji su pripremili u školi. Time je njihov posjet poprimio interaktivan i iznimno motivirajući karakter: susresti mlade glumce i nakratko zakoračiti u njihov svijet zaista je iskustvo koje se pamti.

Sljedeća postaja bila je Gradsko kazalište mladih Split i predstava Mačak u čizmama, poznato djelo iz lektire. Učenici su predstavu doživjeli kao veselu, zabavnu i predivno odigranu, a posebno ih je razveselilo druženje i fotografiranje s glumcima nakon predstave. Takvi trenuci izravnog susreta s umjetnicima značajno doprinose dubljem razumijevanju pročitanih tekstova te razvijanju ljubavi prema kazalištu.

Nakon ručka u restoranu Batak, učenici su na povratku posjetili Božićno selo u Gornjem Docu. U čarobnom ambijentu okićenog sela, uz fritule i svjetlucave dekoracije, upotpunili su svoj dan u pravom adventskom raspoloženju.

Ovakav oblik nastave izuzetno je važan. Izlazak iz učionice i susret s kulturnim i obrazovnim ustanovama potiče učenike na aktivno učenje, razvija njihove kulturne kompetencije te pruža iskustva koja nadilaze školske zidove. Kazališne predstave obogaćuju doživljaj lektire, približavaju umjetnost djeci na pristupačan način i potiču ih na kreativno izražavanje.

Trećaši su se kući vratili puni dojmova, znanja i lijepih uspomena, a upravo je to cilj svake kvalitetne terenske nastave.

Piše knjižničarka Ivana Čarapina, prof. i dipl. bibl.

Skip to content