22. ožujka - SVJETKI DAN VODA
Predstavljen projekt VODA JE ŽIVA
SLAP
Teče i teče, teče jedan slap;
Što u njem znači moja mala kap?
Gle, jedna duga u vodi se stvara,
I sja i dršće u hiljadu šara.
Taj san o slapu da bi mogo sjati
I moja kaplja pomaže ga tkati.
Dobriša Cesarić
Ujedinjeni narodi proglasili su 22. ožujka Svjetskim danom voda. Zbog sve veće važnosti očuvanja vode u svijetu, kroz cijelu se godinu moramo o njoj brinuti. Jedan je dan opomena i podsjetnik za sve ostale dane! Učiteljice biologije i kemije Nataša Jakišić, nast. Vesna Pavlović, nast. i Lidija Matić, prof. ovaj su tjedan realizirale dio projekta Voda je živa koji je financirao Upravni odjel za obrazovanje, kulturu, znanost i šport Dubrovačko- neretvanske županije.
Spajanjem teorije, praktičnog rada, igre i kreativnosti potaknut je interes djece za vodu, njezino istraživanje i razumijevanje. Organizirane su radionice u učionici biologije za učenike 3. c i 3. e razreda. Učenici su se upoznali s mikrosvijetom u kopnenim vodama i bili oduševljeni spoznajom da se u jednoj kapi vode, koja im se na prvi trenutak učinila beznačajna i prazna, nalazi mnoštvo živih bića. Mnogi od njih su prvi put gledali kroz okular mikroskopa. Pogledali su kratak film Život u kapljici vode i dobili zadatak napraviti osobnu iskaznicu papučice koju su vidjeli i pod mikroskopom. Nastavnica Lidija Matić je svim učenicima podijelila pregače jer njih imaju svi pravi kemičari i objasnila im važnost kemije u svakodnevnom životu. Nastalo je oduševljenje kada su sami izvodili proces filtracije. Čista voda kapala je u tikvicu, dok je na filter papiru ostajao talog. Poveo se razgovor o načinima pročišćavanja voda i zagađenju. Mali kemičari su došli do veoma važnog zaključka da VODU TREBA ŠTEDJETI I VODITI RAČUNA DA OSTANE ČISTA.
Za učenike 3. e razreda pripremljene su također interesantne radionice. Kao i prethodni razred upoznati su sa mikroskopom i mikroskopiranjem. Saznali su što je površinska napetost. Kukac koji hoda po vodi zbog površinske napetosti – kopnica ili gazivoda bio je tema prve radionice. Učiteljice prirode i biologije Vesna Pavlović i Nataša Jakišić učenicima su prikazale PowerPoint prezentaciju nakon čega su učenici s velikim oduševljenjem napravili osobnu iskaznicu. Da bi bolje shvatili površinsku napetost, učiteljica Lidija je svakoj grupi učenika u čašu sa čistom vodom stavila sumpor koji je plivao po vodi, a to je moguće zbog površinske napetosti. Učenici su se iznenadili kada je nastavnica u vodu stavila malo sredstva za pranje posuđa i žuti prah više nije bio na površini. Svi su se složili da voda zbog svih živih bića mora ostati čista i da od svih nas ovisi hoće li takva i ostati.
Na kraju radionica voditeljice su sa nestrpljenjem čekale odgovore na evaluacijskom listiću. Sada su učenici zamijenili uloge sa svojim učiteljicama i kao najbolji kritičari mogli su dati ocjene. Ocjena odličan od učenika bio je veliki poticaj za radionice u mjesecu travnju za ostale učenike trećih razreda u našoj školi.
Svjetski dan voda obilježen je i izradom panoa u holu škole kojeg je izradio učitelj likovne kulture Ante Leko, prof. s učiteljicama biologije i kemije.
Piše uč. prirode i biologije Nataša Jakišić, nast.
Fotogaleriju pogledajte klikom na OVDJE.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |