preskoči na sadržaj
Vijesti

2. travnja - SVJETSKI DAN SVJESNOSTI O AUTIZMU

INTEGRIRANI DAN u 3. a, b i c razredu

Autizam se danas definira kao organski razvojni  defekt mozga koji se očituje teškoćama u društvenim interakcijama i komunikaciji te neuobičajenim ponašanjem. Svjetska je znanost, zahvaljujući pronalascima s područja genetike, neurologije i drugih znanosti mnogo toga spoznala o čimbenicima povezanim s autizmom, ali još nije u potpunosti razjasnila zbog čega nastaje navedeni spektar poremećaja. Prema zadnjem izvještaju Centra za sprečavanje i suzbijanje bolesti SAD-a, bilježi se stalan porast  autizma.

Glavna skupština Ujedinjenih naroda odabrala je 2. travnja za obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti o autizmu, čime želi skrenuti pozornost javnosti diljem svijeta na sve veći problem ovoga složenog poremećaja koji se kod pojedinaca najčešće razvije u prve tri godine života i uglavnom traje do kraja života. Potrebno je osvijestiti koliko je autizam veliki problem, što potvrđuje i sve veći broj učenika kojima je potreban pomoćnik u nastavi.

Ove godine u OŠ Stjepana Radića Dan svjesnosti o autizmu obilježili su učenici 3. a, b i c razreda sa svojim učiteljicama Josipom Đerek, Ivonom Vuicom i Anđelkom Medak kao integrirani nastavni dan pod geslom AUTIZAM GOVORI - OTVORITE MU VRATA! Cilj integriranog dana  bio je potaknuti učenike na zauzimanje ispravnog stajališta o međusobnoj sličnosti, ali i različitosti među ljudima te pravilnome prihvaćanju različitosti i razumijevanju autizma.

Fotogaleriju možete pogledati klikom na OVDJE.

Piše  uč. razredne nastave Josipa Đerek, dipl. uč.

Klikom na sliku pokrenite VIDEO, a klikom na OPŠIRNIJE pročitajte ostatak teksta!


Na satu Hrvatskoga jezika kroz interpretaciju teksta Koja je boja najljepša (S. Lice) učenici su usmjeravani na promišljanje o različitosti ljudi (izgled, razmišljanje…) U tekstu su upoznali dječaka Petra te otkrili po čemu je Petar poseban.  Zaključili su da upoznavanjem i prihvaćanjem različitosti drugih ljudi postajemo duhovno bogatiji i bolji.

Ponavljajući matematičke pojmove pisano dijeljenje dvoznamenkastoga i troznamenkastoga broja jednoznamenkastim brojem razvijali su logičko mišljenje, ali isto tako se upoznali i sa simbolima autizma (plavim balonima i puzzlama) kroz zadatke riječima. Učenici su saznali da puzzle označavaju želju za povezivanjem djelića koji djeci u spektru nedostaje te ogromnu želju svih nas za konačnim shvaćanjem autizma.

Od plave vrpce i puzzla učenici su izradili simbol autizma- vrpcu kojom su i uredili školski pano. Također su od nekoliko starih radova izrezivali puzzle koje su ponovno spajali u cjelinu i lijepili na veći list papira. Na Satu razrednika učenici su pogledali film AUTIZAM-Čudesne stvari se događaju. Saznali su da osobe s autizmom trebaju prijatelje koji su spremni odvojiti neko vrijeme da ih upoznaju. U mnogim slučajevima osoba s autizmom nije u mogućnosti jasno izraziti svoje osjećaje. Iako se u njenoj glavi događa kaos izvana se to ne primjećuje. Nije u mogućnosti zatražiti pomoć. Učenici su došli do zaključka da bi uz primjeren oblik komunikacije i mnoštvo strpljenja svima bilo bolje. Osobe s autizmom nisu bolesne osobe ili oštećene,  jednostavno imaju jedinstven pogled na svijet, a uz malo podrške prijatelja možda bi bile u mogućnosti podijeliti taj pogled s nama.

Učenici 3. a razreda na satu vjeronauka s vjeroučiteljicom Mirelom Raguž pogledali su video Sesame Street- Meet Julia. Također su i učenici šestih i četvrtih razreda pogledali spomenuti video sa svojim nastavnikom engleskog jezika Tomislavom Tomićem. Nakon odgledanog videa  na papire su pisali slogan povezan sa Svjetskim danom o autizmu i svoju poruku. I učenici 1. a razreda  sa svojom učiteljicom Anom Ćužić  pogledali su film prilagođen njihovom uzrastu Čudesne stvari se događaju i tako nam se pridružili u obilježavanju ovoga važnog dana..

Na radost svih  pridružili su nam se i učenici iz posebnog razrednog odjela sa svojom učiteljicom rehabilitatoricom Antonelom Markotić i njihovim asistenticama Jelenom Tutavac i Kristinom Marević. Oni su i ove godine obilježili ovaj nadnevak važan za sve nas. Kroz radionicu su se upoznali s autizmom, razgovarali su o izazovima i poteškoćama koje učenici iz spektra autizma prolaze, te što mi možemo napraviti kako bi im bili podrška.

Također su pogledali film Čudesne stvari se događaju, te na kraju zajedno izradili plakat na ulaznim vratima. Kao potpora svojim prijateljima iz razreda učenici su došli obučeni u svijetloplave majice.

 Na kraju integriranog dana svi su bili zadovoljni jer su spoznali da smo svi različiti i da je to zapravo predivno! Posebno su se obradovali puštanju plavih balona s porukama u zrak.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivana Čarapina   datum: 4. 4. 2019.

Tražilica

OGLASNA PLOČA

 



DOKUMENTI


ŠKOLSKI AKTI

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Anketa
Kakav imate odnos sa svojim roditeljima?





KORISNI LINKOVI
Korisni linkovi

Časopisi
 • Drvo znanja
 • Bug
 • Geo


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Forum




preskoči na navigaciju