Dani medijske pismenosti
U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja, od 2. do 8. svibnja 2022. održavaju se 5. Dani medijske pismenosti, s aktivnostima i u tjednima prije i poslije.
Glavni ciljevi projekta su podizanje svijesti javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima, stvaranje prilika za medijsko obrazovanje što većeg broja građana, posebice djece i mladih, te podrška nastavnicima i odgojiteljima osiguravanjem obrazovnih materijala za razvoj medijske pismenosti.
Ove godine u fokusu Dana medijske pismenosti je važnost medijskog obrazovanja s naglaskom na kritičko razmišljanje, razumijevanje kako mediji funkcioniraju, prepoznavanje dezinformacija te razumijevanje utjecaja influencera, prikrivenog oglašavanja i algoritama koji određuju koje informacije i sadržaji nam se nude na internetu i društvenim mrežama i tako utječu na naše stavove i stvaranje slike o svijetu oko nas, ključnim društvenim temama i događajima.
Učenici, učitelji i roditelji OŠ Stjepana Radića su se uključili u obilježavanje. U tome su pomogli suradnici iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu iz Zagreba. Irena Petrović i Ivan Nekić su sa učenicima osmih razreda razgovarali na temu influencera i upozorili ih na prednosti i nedostatke praćenja istih, a učenici su promišljali o bontonu javnog objavljivanja.
Članovima Vijeća roditelja Škole je prof. dr. sc. Danijel Labaš, predsjednik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu i pročelnik Odsjeka za komunikologiju Hrvatskih studija održao je predavanje na temu „Što roditelji moraju znati o digitalnim medijima i influencerima?“. Profesor je roditeljima prikazao koga su oni nekada pratili kao „influencere“, koga se danas prati, te ih je upozorio na činjenicu lažnoga prikazivanja i prikrivenoga oglašavanja influencera.
Članovi Društva su učenike i roditelje upoznali s platformom UHO – Utočište hrabrih online. To je projekt koji je 2019. pokrenulo Wiener osiguranje kao dio krovnog projekta Osiguran online u suradnji s Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK) i Hrabrim telefonom, s ciljem edukacije i prevencije elektroničkoga nasilja (cyberbullyinga). Klikom OVDJE možete pristupiti platformi i saznati više.
Nadamo se kako će učenici nakon provedenih aktivnosti kritičnije pristupati influencerima.
Piše pedagoginja Nikolina Vugdelija, prof.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |