Medijski dani u Osnovnoj školi Stjepana Radića
Današnja se djeca od najranije dobi susreću s medijima. Posljednjih se godina, stoga, s razlogom govori kako djecu sve više odgajaju mediji, a ne roditelji ili odgajatelji/učitelji. Naime, djeca puno više vremena provode uz medije, nego što ga provode u školi.
Tako je istraživanje iz Sjedinjenih Američkih Država pokazalo da prosječno dijete pred televizijskim ekranom provede 1023 sata godišnje, dok u školi godišnje provedu manje - 900 sati. (Nacionalni centar za djecu izloženu nasilju, SAD, 2003). Prema tome, ne treba čuditi podatak da će djeca prije nego krenu u vrtić ispred televizijskih ekrana provesti čak 4000 sati (Američko psihološko društvo, 2005). Da su mediji sveprisutni u ljudskim životima, osobito u životima djece i mladih na koje, zbog neiskustva, imaju i najveći utjecaj, pokazuju najnovija svjetska istraživanja prema kojima djeca u dobi od pet do šesnaest godina provode čak više od šest sati dnevno uz medije - 2,5 sata uz televiziju, 1,5 sati uz internet, 1,1 sat uz mobitele te 1,4 sata igrajući video igrice (Leggett, 2013). 99% djece u Hrvatskoj ima pristup internetu te 93% njih posjeduje Facebook profil (Poliklinika za zaštitu djece Grada Zagreba i Hrabri telefon, 2013). Ti podatci ne bi toliko brinuli stručnjake da se djeca i mladi znaju pravilno služiti medijima. No, nažalost, nije tako. Iako uz medije provode većinu svog slobodnog vremena, djeca vrlo lako povjeruju svemu što u medijima pročitaju, a medijski sadržaji nesvjesno i te kako utječu na njihovo ponašanje, ali i oblikovanje stavova i moralnih vrijednosti.
Zbog svega navedenog projektom „Medijski dani u Osnovnoj školi Stjepana Radića“ htjeli smo djeci, učiteljima i roditeljima kroz predavanja i radionice osvijestiti potrebu povođenja medijskoga odgoja. Cilj projekta je odgajanje aktivnih medijskih korisnika koji sami svjesno prepoznaju pozitivne i negativne utjecaje medija. Također, želimo kao Škola sudjelovati u prevenciji nasilja na internetu i medijske ovisnosti koji su postali gorući problemi današnjice.
Projekt je proveden 14. i 15. svibnja 2015. godine povodom Međunarodnog dana obitelji. Naime, djeca upravo u svojoj obitelji najviše vremena provode uz medije. Partner u provedbi bilo je Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu iz Zagreba. Spomenutom je Društvu cilj poboljšanje medijske i komunikacijske kulture građana Republike Hrvatske kroz sustavnu edukaciju o medijima te poticanje razvoja osviještenih korisnika koji se s razumijevanjem i kritičkim odmakom koriste medijskim sadržajima koje sami odabiru.
Projekt se sastojao od tematskih dana koji su se održali u Osnovnoj školi Stjepana Radića u kojima su sudjelovali učenici te njihovi roditelji i učitelji. Provedena su različita predavanja i radionice za djecu od 3. do 8. razreda, prilagođene njihovoj dobi. Roditelji su također upozoreni na rizike i moguće opasnosti koje mediji nose te su dobili korisne savjete i primjere kako mogu pridonijeti zaštiti svoje djece, ali i njihovoj sigurnosti i odgovornijem ponašanju.
Radionice su proveli volonteri Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu – uglavnom studenti komunikologije i novinarstva te magistre i magistri struke. Cijeli projekt, pa tako i sami Medijski dani, te sve aktivnosti bile su isključivo pod nadzorom stručnjaka izv. prof. dr. sc. Danijela Labaša i doc. dr. sc. Igora Kanižaja.
Projekt je proveden kroz sljedeće etape:
Koordinatorica provedbe projekta u školi bila je voditeljica Školskog preventivnog programa Nikolina Vugdelija, prof.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |