preskoči na sadržaj
Vijesti

RADIONICE CAP-a

PROVEDBA CAP PROGRAMA – programa prevencije zlostavljanja djece

 

Nasilje nad djecom i među djecom je prepoznato kao ozbiljan problem u cijelom svijetu čijom se prevencijom i sprječavanjem nužno treba sustavno baviti već u predškolskom i ranom školskom uzrastu. CAP program se provodi dugi niz godina u osnovnim školama, a ove školske godine je ponovno u našoj školi među učenicima i roditeljima drugih razreda uz potporu Upravnog odjela za međugenercijsku solidarnost, branitelje i obitelj Dubrovačko-neretvanske županije i Povjerenstvo za provedbu Strategije prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih Dubrovačko-neretvanske županije.


U sklopu programa se provodi roditeljski sastanak na temu sprečavanja nasilja nad djecom, te radionica za učenike. Radionica za djecu traje oko 60 minuta, a vode je 3 CAP pomagača. Koristeći igranje uloga i vođenu grupnu raspravu, razredna radionica obučava djecu prepoznati potencijalno opasne situacije i učinkovito koristiti opcije koje su im dostupne u datoj situaciji. CAP naglašava zalaganje za sebe, podršku vršnjaka i razgovor s odraslom osobom od povjerenja kao prevencijske strategije. Pitanju napada pristupa se u okviru osnovnih ljudskih prava. Nakon uvodne rasprave o ‘pravima’ slijede 3 igrokaza, a nakon svakog igrokaza rasprava. Ova 3 igrokaza predstavljaju najčešća iskustva napada koja djeca mogu susresti:

- dijete protiv djeteta (nasilničko ponašanje)

- odrasla nepoznata osoba protiv djeteta

- napad koji uključuje odraslu osobu koja pozna dijete

Igrokazi se koriste kako bi se djeci pružile situacije u kojima mogu razmotriti različite uspješne strategije. Svaki se igrokaz igra dva puta. Prvi puta dijete je prikazano kao žrtva. Nakon rasprave (brainstorming), igrokaz se igra ponovno, ovaj puta kao ‘uspješna priča’ u koju se uključuju sve pozitivne prevencijske strategije do kojih se došlo. Djeci se daje prilika da sudjeluju u podržavajućim ulogama kako bi vježbala pozitivno ponašanje. Ove igrokaze  izvode certificirani odrasli CAP pomagači, stručni suradnici neretvanskih škola: Matilda Kojundžić, Snježana Nikolić i Nikolina Vugdelija. Oni nikad ne dozvoljavaju djeci koja sudjeluju u radionici da igraju negativnu ili zastrašujuću ulogu, bez obzira što se radi samo o glumi. U završnom igrokazu, razredna učiteljica se poziva da glumi samu sebe kao podržavajuću odraslu osobu koja će odgovoriti na dječju molbu za pomoć. Ovaj igrokaz daje djeci priliku vizualizirati što bi se dogodilo ako bi trebali razgovarati s nekim o problemu. On daje jasnu poruku djeci da su njihovi učitelji brižni i tu su da im pruže podršku.

Iskustvo je pokazalo da mnoga djeca nakon radionice žele razgovarati o različitim stvarima. Naglasak je ovdje prvenstveno na učvršćivanju vještina naučenih na razrednoj radionici i jačanje njihovog vjerovanja da imaju pravo biti sigurni, jaki i slobodni. Roditelji tijekom obučavanja dobivaju upute kako s djecom ponavljati naučene prevencijske strategije, kako bi ih djeca učvrstila i lakše koristila.

Osnaženi učenici drugih razreda osnovnih škola će znati prepoznati potencijalno opasne situacije i zauzeti se za sebe i svoje prijatelje, te potražiti adekvatnu pomoć.

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivana Čarapina   datum: 7. 12. 2015.

Tražilica

OGLASNA PLOČA

 



DOKUMENTI

1.


ŠKOLSKI AKTI

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Anketa
Kakav imate odnos sa svojim roditeljima?





KORISNI LINKOVI
Korisni linkovi

Časopisi
 • Drvo znanja
 • Bug
 • Geo


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Forum




preskoči na navigaciju