IZVANUČIONIČKA NASTAVA
Učenici učili prstenovati ptice
Sunčano, blagdansko, subotnje prijepodne učenici 3 .a razreda sa svojom učiteljicom Anom Barbir i roditeljima, iskoristili su za nastavak projekta Neretvanski đir - pticama i kukcima mir. U ornitološkom kampu „Brkate sjenice“ ugostili su ih volonteri Marijan Juretić i Bariša Ilić, uvijek raspoloženi za prijenos znanja i ljubavi prema ptičjem svijetu na mlađe generacije.
Učenici su prvo obišli mreže u kojima se ptice uhvate uz pomoć mamca - snimljenog ptičjeg pjeva koji je prevario i neke odrasle, kako bi se mogle prstenovati. Zatim im je gospodin Bariša pokazao kako i zašto se prstenuju ptice.
Prstenovanje u Hrvatskoj ima stoljetnu tradiciju. Prva prstenovanja su započela davne 1911. godine, a metkovski volonteri su bili 5. prstenovači u državi. Trenutno ima 56 prstenovača od čega 20-tak aktivnih, što gosp. Bariša smatra nedovoljnim. Hrvatska država volonterima osigurava prstenove, a sve ostalo oni sami financiraju. Gospodin Bariša prstenuje nekih 15-tak godina i za to vrijeme je prstenovao nekih 110 000 ptica (sada upola manje po sezoni nego u početku).
Učenike je jako zanimalo zašto se prstenuju ptice, te su saznali da je to:
Preko prstenovanja se može sve saznati o pticama jer na prstenu piše ime države u kojoj je prstenovana, centrala (u Hrvatskoj je to Zagreb), serija prstena prema veličini, te broj prstena.
Postoji želja da se dolina Neretve proglasi parkom prirode, ali provedba je pomalo spora. Dok se čovjek ne umiješa ptice u svojim staništima nemaju nikakvih problema. Primjerice paljenjem tršćaka ugrožava se stanište bukavca, trstenjaka, štiovke,... jer se oni vole gnjezditi samo u starim tršćacima - gdje ima suhog lišća.
Svi nazočni su mnogo toga naučili o svom krajoliku i bogatstvu kojim obiluje, a djecu je zanimalo kada će opet.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |