Višednevna izvanučionička nastava 7.a, 7. c i i 7. d razreda
Višednevna izvanučionička nastava Rijeka-Kvarner-otok Krk-Smiljan
Učenici 7.a, 7.c i 7.d razreda OŠ Stjepana Radića Metković skupa sa svojim razrednicama Marijom Buljubašić, razrednicom 7.a razreda, učitelj pratitelj; Natašom Jakišić, razrednicom 7.c razreda, učitelj pratitelj; Vesnom Pavlović, razrednicom 7.d razreda, učitelj voditelj, i psihologinjom Majom Kapustić Jurinović, učitelj pratitelj, sudjelovali su u višednevnom izletu- izvanučioničkoj nastavi :Rijeka-Kvarnerotok Krk-Smiljan od 11. do 14. travnja 2023.godine. u organizaciji turističke agencije Perla svjetska putovanja d.o.o. iz Imotskog. Ukupno je sudjelovalo 58 učenika.
Prema već utvrđenom dogovoru pošli smo sa Autobusnog kolodvora Metković 11.travnja 2023. u 7.00 sati. Nastavili smo putovanje uz usputno zaustavljanje na odmorištu Krka prema Otočcu gdje nam je bio rezerviran ručak. Slijedeće odredište bilo nam je razgledanje bogate kulturne baštine grada Senja i posjet Tvrđavi Nehaj uz vodstvo stručnog vodiča. Učenici su pažljivo slušali izlaganje vodiča i upoznali zanimljivosti o simbolu grada Senja-Tvrđavi Nehaj. U sklopu Tvrđave razgledali smo i Muzej grada Senja i popeli se na vrh tvrđave koji služi kao vidikovac i uživali u prekrasnom pogledu. Nakon Senja uputili smo se prema Novom Vinodolskom i prošetali starim kamenim gradom smještenim na brijegu, iznad morske uvale i ušća rijeke Ričine. Došli smo do župne crkve sv. Filipa i Jakova prepoznatljive po visokom, bijelom zvoniku. Posjetili smo i Frankopanski kaštel smješten u staroj gradskoj jezgri, izgrađenom u 13.stoljeću u vrijeme vladavine knezova Krčkih-poslije nazvanih Frankopanima.
Nastavili smo putovanje i preko Krčkog mosta stigli do hotela *** Magal by Amines u mjestu Njivice na otoku Krku gdje smo bili smješteni. Nakon smještaja po sobama i večere učenicima je bio osiguran prostor za druženje i zabavu.
Klikom na OVDJE pogledajte fotogaleriju, a klikom na OPŠIRNIJE pročitajte više pojedinosti o ovoj izvanučioničkoj nastavi.
Drugi dan,12.travnja, nakon doručka prema planu putovanja uputili smo se prema gradu Rijeci. Posjetili smo Planetarij u sklopu Astronomskog centra Rijeka. Uz vodstvo stručnog vodiča učenici su imali predavanje o Postanku Planeta Zemlja i film na tu temu nakon čega su slušali zanimljivo predavanje o Sunčevom sustavu. Nakon Planetarija obišli smo znamenitosti grada Rijeke koja je najvažnija luka i treći po veličini grad u Hrvatskoj. Obišli smo katedralu sv. Vida zaštitnika Rijeke, popularni Kosi toranj, prošli kroz Stara gradska vrata koja je najstarija građevina u Rijeci iz 18.stoljeća.Obišli smo i zgradu HNK Ivana pl. Zajca te se uputili na Korzo i prošetali glavnom riječkom šetnicom gdje su učenici imali slobodno vrijeme. Nakon ručka uputili smo se prema Svetištu Majke Božje Trsatske koje je jedno od najstarijih hrvatskih marijanskih svetišta.
O legendi postanka i povijesti svetišta upoznao nas je svećenik koji nas je proveo i kroz unutrašnjost crkve blažene Djevice Marije-Gospe Trsatske. Obišli smo i kapelu Zavjetnih darova i pomolili se da nas prati Gospin blagoslov na putovanju i da se sretno vratimo kući. Ispred crkve nalazi se kip pape Ivana Pavla II. podignutog povodom njegovog 100-og svjetskog hodočašća kada je tom prilikom posjetio Rijeku, Trsat i mnoge hrvatske gradove i svetišta. Nakon slikanja pomolili smo se ispred kipa svetice Majke Tereze koji je postavljen prilikom obilježavanje 40 godina od kada je posjetila Trsat. Vratili smo se u hotel i nakon večere učenici su po želji ispunili svoje slobodno vrijeme .
Treći dan izvanučioničke nastave,13.travnja upoznali smo ljepote otoka Krka. Pošli smo u razgled Jurandvora koje je najpoznatije kao mjesto gdje je pronađena Baščanska ploča, starohrvatski spomenik, pisan prijelaznim oblikom glagoljice. Ona se danas čuva u auli Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Zagrebu. Baščanska ploča jedan je od najvrjednijih nacionalnih i kulturnih spomenika hrvatskog naroda i njegova jezika. Posebno je bilo zanimljivo kad nam je vodička pročitala tekst na Baščanskoj ploči u suvremenoj inačici hrvatskog jezika.Uz stručnog vodiča posjetili smo i crkvu sv. Lucije gdje je Ploča otkrivena 15.rujna 1851 godine i u kojoj se nalazi njena kopija. Sama crkva rijedak je primjerak starohrvatske sakralne arhitekture sa zvonikom na pročelju.
Obišli smo i obližnje turističko mjesto Baška, gdje se nalaze najljepše plaže na Jadranu. Vidjeli smo Baščansku stazu glagoljice i nakon ugodne šetnje i kratkog odmora uputili smo se prema mjestu Punta odakle smo se brodom prevezli na otok Košljun. U središnjem dijelu otoka posjetili smo Franjevački samostan i crkvu Navještenja Blažene Djevice Marije koja datira iz 1523. godine. Otočić je zanimljiv po šumskoj vegetaciji i po bogatstvu oko 540 vrsta biljaka i gljiva pa je proglašen rezervatom prirode. Ispred samostana nalazi se kip sv. Franje koji pripitomljuje gubijskog vuka. Jedini stanovnici otoka su 4 franjevca koji žive u samostanu sv. Marije. Zanimljivosti i legende o nastanku otoka govorio nam je svećenik. U sklopu samostana koji je spomenik nulte kategorije, nalaze se četiri muzeja: etnografski, arheološki, prirodoslovni i sakralni. Kroz šumoviti otočić nalazi se i križni put. Pomolili smo se i puni utisaka napustili smo Košljun i uputili se u razgled grada Krka kojim dominira veličanstveni kompleks Krčke katedrale. Obišli smo gradske zidine i prošetali ulicama grada. Učenici su dobili slobodno vrijeme nakon čega smo se uputili prema hotelu.
Četvrti dan,14.travnja 2023 nakon doručka, napustili smo hotel u kojem smo bili smješteni i pošli prema Crikvenici gdje smo posjetili Aquarimu Crivenica i zavirili u tajanstveni svijet morskih dubina. U Aquariumu se nalazi 30 bazena u kojima se nalazi 100 vrsta riba iz Jadranskog mora, oko 50 vrsta riba iz tropskim mora i neke slatkovodne ribe od kojih su najzanimljivije pirane i neonke.
Nastavili smo putovanje prema Smiljanu i obilazak Memorijanog centra Nikola Tesla koji je otvoren 10.7.2006 godine povodom 150 godina od njegova rođenja. U sklopu Centra pogledali smo dokumentarni film o životu i djelu velikog genija, posjetili njegovu rodnu kuću i vidjeli izložene neke Tesline izume uz objašnjenje i pratnju stručnog vodiča. Učenici su pozorno slušali nakon čega smo se uputili prema autobusu i nastavili put prema Metkoviću uz usputno zaustavljanje na odmorištu Kozjak.
U Metković smo stigli 14.travnja 2023 u 22.00 sata na Autobusni kolodvor gdje je i započela naša izvanučionička nastava.
Ponašanje učenika za vrijeme trajanja izvanučioničke nastave u autobusu, odnosu prema vozaču, vodičima pratiteljima, razrednicama i svim mjestima koje smo posjetili bilo je uzorno i primjerno. Učenici su od svih vodiča i mjesta koje smo posjetili dobili pohvale za pozorno praćenje i pristojno ponašanje.Za vrijeme ručka i boravka u hotelu učenici su pohvaljeni za kulturno i pristojno ponašanje. Vodiči pratitelji iz oba autobusa Andrea Kolić i Marijana Rimac pohvalno su ocijenili ponašanje učenika tijekom sva četiri dana trajanja izvanučioničke nastave. Posebnu pohvalu dobili su za održavanje urednosti autobusa. Najveću pohvalu dobili su od svojih razrednica Marije Buljubašić, Nataše Jakišić i Vesne Pavlović kao i pratiteljice Maje Kapustić Jurinović zbog čega su nas svojim uzornim ponašanjem učinili ponosnima.
Zahvaljujemo se našim vodičima pratiteljima Andrei Kolić i Marijani Rimac koje su profesionalno odradile svoj posao. Ljubazno i strpljivo odnosile su se prema učenicima i njihovim učiteljima pratiteljima i u svakom trenutku bile na raspolaganju.
Zahvalni smo Turističkoj agenciji Perla svjetska putovanja d.o.o. iz Imotskog na odlično organiziranoj izvanučioničkoj nastavi. Cijeli plan i program izvanučioničke nastave je u potpunosti ostvaren u točno predviđeno vrijeme i na zadovoljstvo učenika i njihovih učitelja pratitelja.
Višednevna izvanučionička nastava Rijeka-Kvarner-otok Krk-Smiljan bila je dobro planirana i primjerena uzrastu učenika. Ispunjena su sva očekivanja i realizirani svi programski zadaci i ciljevi. Odlično je prihvaćena od učenika i roditelja. Učenici su proširili i produbili svoje spoznaje stečene na nastavi u učionici u izvornom, prirodnom okruženju te dodatno razvili svoje sposobnosti i vještine. Sudjelovanjem u ovakvom obliku nastave učenici su stekli nova životna iskustva i komunikacijske vještine, uče se snošljivosti i suživotu, prihvaćanju drugih i promicanju općeljudskih vrijednosti. Upoznavajući kulturne i povijesne znamenitosti svoje zemlje razvijaju svijet o pripadnosti svom narodu i produbljuju ljubav prema svojoj Hrvatskoj domovini.
Piše voditeljica izvanučioničke nastave Vesna Pavlović,nast.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |