Projekt: Ljekovito i aromatično bilje
Tijekom mjeseca svibnja u OŠ Stjepana Radića širio se lijepi miris u hodniku u kojem se nalazi kabinet Kemije. Znatiželja me povukla da otvorim vrata kabineta i zamolim da i sama budem sudionik te čarolije. Nastavnica Lidija Matić rekla je da nakon nastave mogu zajedno s učenicima Ekološke skupine, Posebnog razrednog odjela, Medijske skupine koju i sama pohađam te dodatne nastave iz Kemije čiji su voditelji učitelji Lidija Matić, Antonela Markotić, Tomislav Tomić i Nataša Jakišić doći u kabinet te da ćemo provesti destilaciju aromatičnog bilja. Nastavnica Nataša Jakišić nam je rekla da se radi o projektu Ljekovito i aromatično bilje koji je financiran od Ministarstva znanosti i obrazovanja i da u projektu sudjeluju i druge skupine iz naše škole. Upoznala nas je s biljkama koje u svom sastavu sadrže eterična ulja i da ćemo dobivene destilate koristiti za izradu sapuna i drugih kozmetičkih pripravaka. Sama destilacija naizgled je jednostavan proces, ali jako je važno stalno pratiti postupak i nadgledati temperaturu u čemu su učenicima pomagale nastavnice. S obzirom na to da je naš zavičaj mediteranski, lavanda je bila biljka koju smo najviše koristili. U tikvicu za destilaciju stavili smo komadiće lavande koje su nasjeckali učenici Posebne skupine sa voditeljicom Antonelom Markotić i asistenticom Anom Mihaljević. Promatrali smo zagrijavanje dijelova biljke u tikvici za destilaciju i stvaranje vodene pare u Liebigovom hladilu. Na Liebigovo hladilo bila je spojena cijev kojim je voda curila dok se destilat nakupljao u Erlenmayerovu tikvicu. Tim postupkom dobiven je destilat - eterično ulje lavande. Ono je u sastavu mnogih aromaterapijskih receptura. Aparatura koju smo koristili su: stativ, plamenik, tikvica za destilaciju, termometar, Liebigovo hladilo te Erlenmayerova tikvica. Učenici su sa svojom nastavnicom Lidijom Matić napravile prigodan pano. Djelić te čarolije možete pogledati na fotografijama. Učenici su uživali u pokusu i veselim se što će se projekt nastaviti, iako neću biti sudionik jer će nastavak biti sljedeću školsku godinu, a ja i moji prijatelji ćemo tada biti u drugim školama.
Dora Galov, 8. a
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |