Obavijest MZO-a za učitelje, učenike i roditelje
Upute za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je Upute za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu s namjerom da se na jednom mjestu obuhvate prihvatljivi načini vrednovanja i ocjenjivanja u formalnom obrazovanju. Pored usvajanja ishoda učenja putem bitnih sadržaja, naglasak je stavljen na dobrobit učenika i poticanje učenja na rad, a ne na ocjenjivanje naučenog. Učitelji će učenicima objasniti vrednovanje u skladu s predmetom kao i inovativnim metodama vrednovanja koje su ili već upoznali ili će ih učenici kroz aktivnosti razvijati prema uputama dok traje nastava na daljinu. U suradnji sa stručnim suradnicima u školi potrebno je nastaviti provoditi i u ovim okolnostima upute za prilagodbu za učenike s teškoćama, i to u skladu s rješenjima o prilagodbi i individualizaciji nastavnih sadržaja, a za darovite učenike osmisliti zadatke koji su zahtjevniji i kojima se propituju više kognitivne razine.
Evo nekoliko najvažnijih naputaka o vrednovanju i ocjenjivanju:
RAZREDNA NASTAVA
- nema usmenog i pismenog ispitivanja ako nastava na daljinu potraje do kraja školske godine
- učitelji će pažljivo pratiti aktivnost učenika: jesu li sve zadaće i vježbe izrađene
- učitelji će zadavati i kompleksnije zadatke (izrada plakata, umnih mapa, crteža, sastavaka, kvizova)
- moguće i nagrađivanje brojčanom ocjenom za iskazanu aktivnost i inovativnost u nastavi na daljinu
PREDMETNA NASTAVA
- naglasak u ocjenjivanju na aktivnosti u online nastavi (angažman, komunikacija, revnost u pisanju zadaća) i rješavanje složenijih zadataka (izrada postera, umnih mapa, eseja, projekata, istraživačkog rada): to donosi ukupno najmanje dvije ocjene po predmetu do kraja nastavne godine
- klasično usmeno i pismeno provjeravanje činjeničnog znanja svesti na najmanju mjeru
- usmeno ispitivanje (putem videokonferencija) iznimno i ograničeno: za predmete sa satnicom najmanje četiri sata tjedno (hrvatski jezik i matematika) jedanput do kraja školske godine; za one od tri sata tjedno (strani jezik) samo ako treba zaključiti odličan ili nedovoljan
- zaključna ocjena na kraju godine izvodi se iz dosadašnjih ocjena u redovitoj plus online nastavi
Sadržaji koje nastavnici poučavaju i vrednuju bit će usmjereni na bitno te će biti oslobođeni sporednih detalja ili činjenica.
Kontakt učitelja, nastavnika s učenicima i roditeljima važan je kako bi se stvorio krug povjerenja za učenje u kojem svatko ima svoju ulogu. Na kraju, u virtualno okruženje za učenje potrebno je uvesti jasnu strukturu i vrijednosti, što uključuje sustavno razvijanje poštovanja rada i nulte tolerancije za nepoštene načine rada.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |