Analiza provedene ankete
Što o NASTAVI NA DALJINU misle učitelji i učenici od 5. do 8. razreda?
U anketi je sudjelovalo 316 učenika predmetne nastave, 28 učitelja razredne nastave i 30 učitelja predmetne nastave. Anketirani su nastavu na daljinu ocijenili prosječnom ocjenom 3.5. U ovakvom obliku nastave u velikoj većini se snalaze i učenici i učitelji. 75% učenika ne dijeli ni s nikim u obitelji sredstvo za edukaciju (tablet, računalo…).
Učitelji smatraju kako im problem u nastavi na daljinu stvara nemogućnost kontrole nazočnosti učenika, nedostatak "žive riječi" u komunikaciji s učenicima, kao i neredovit rad i odaziv pojedinih učenika.
Svi sudionici ankete se slažu kako im nastava na daljinu oduzima više vremena nego uobičajena, ali i da im je draži uobičajeni oblik nastave. 34% učenika smatra kako im učitelji daju jasne upute, a 62% ih smatra kako su im najčešće jasne. Anketirani učitelji smatraju kako se i nastava s učenicima s teškoćama odvija bez ili uz manje poteškoće, a slažu se kako im je najviše podrške potrebno oko motiviranja i praćenja rada učenika.
Učenici kao prednost nastave na daljinu navode:
Nedostatkom nastave na daljinu smatraju:
Piše pedagoginja Nikolina Vugdelija, prof.
Klikom na OPŠIRNIJE pročitajte nastavak teksta.
Učitelji smatraju kako je prednost nastave na daljinu: vođeno učenje u digitalnom okruženju; jačanje digitalnih kompetencija učenika i učitelja, smatraju kako učenici imaju veću odgovornost u ovakvom tipu nastave te bi mogli postati samostalniji; a djeca vide kako je nastavu moguće provesti i na drugačiji način od uobičajenog.
Učitelji smatraju kako su nedostatci ovakvog načina poučavanja to što nema izravne komunikacije s učenicima, kod učenika razredne nastave učiteljima je problem jer nemaju istog trena povratne informacije o razumijevanju zbog komunikacije preko roditelja, djeca previše vremena provode gledajući u ekran (monitor), nema igre ni smijeha s vršnjacima, a svi učenici nemaju ni jednake uvjete rada (tehnološki i obiteljsko okruženje).
Djeca zadatke najčešće rješavaju sami, a ukoliko je potrebno, pomoć im većinom pružaju roditelji i/ili starija braća i sestre. Za olakšavanje nastave na daljinu učenici sugeriraju svojim vršnjacima kako treba redovito pratiti nastavu i rješavati zadatke, a u slučaju nejasnoće da se obrate nastavniku. Učiteljima predlažu da sami objašnjavaju/snime lekciju, jer bi im to bilo lakše za pratiti. Vjeruju da bi učiteljima bilo jednostavnije ukoliko bi radni listići koje zahtijevaju od učenika bili u Wordu. Tada bi se mogli digitalno popuniti i slati nazad, te bi bili čitljiviji. Sugeriraju da se smanji broj zadataka i produži rok za predaju istih.
Učitelji smatraju kako svoj rad u didaktičko-metodičkom smislu mogu poboljšati na način da zadaju zadatke koji zahtijevaju samostalno istraživanje učenika, te da će se učitelji osobno nastojati educirati proučavanjem aplikacija i alata koje će im pomoći u poboljšanju online nastave.
Anketirani nestrpljivo očekuju povratak u učionice.
Za kraj kao poticaj za nastavak rada u virtualnom ozračju zahvala jednog učenika nastavnicima:
„Ovim putem želim reći i pohvaliti dosta nastavnika jer su nam dostupni većinu vremena, trude se da nam ovakav tip nastave bude što lakši i od samog su početka tu za nas. Hvala im na tome!“
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |