eTwining projekt HAREZMI EGITIM MODELI OF TURSK
Učenici 4.d r. u školskoj godini 2019./2020. sudjelovali su u cjelogodišnjem eTwinning projektu Harezmi Egitim Modeli of Tursk kojim su učitelji turskih škola u svijetu predstavili svoj model obrazovanja koji se zasniva na STEM području i rješavanju problema, ali može se primijeniti i na svim ostalim područjima. Potiče se primjena IKT-a i robotike, praktičnog rada te svih aktivnosti kojim se potiče logičko razmišljanje.
U projektu je aktivno sudjelovalo 38 učitelja, od kojih su strani državljani iz Hrvatske i Azerbejdžana i oko 570 učenika. Glavni cilj ovog projekta je da sve ono što učenici uče primjenjuju i u životu. Učenici su sa svojim učiteljima trebali izabrati problem s kojim se svakodnevno susreću i poraditi na rješavanju problema tako da se osvijeste o problemu, provedu istraživanja,razgovore, a zatim postave tri rečenice koje predstavljaju izabrani problem te na kraju svedu na jednu. Učenici su s učiteljicom Marijanom izabrali problem Globalno zatopljenje. Proveli su istraživanje pomoću interneta, razgovarali i povezali svoja iskustva s problemom. Posjetili su stranicu Održivi razvoj- zeleni stil života. Nakon spoznavanja mogućih uzroka problema globalnog zatopljenja učenici su napravili zapise u svoje bilježnice i iz toga izvukli tri rečenice/ tri problemske situacije koje predstavljaju problem i tri moguća rješenja problema. Također su osmislili slogan koji služi kao poticaj za pravilno ponašanje - Use natural products to prevent global warming. Od učitelja i učenika iz Turske vidjeli su kako se izrađuje umna mapa u obliku riblje kosti. S jedne strane riblje kosti pisali su uzroke problema, a s druge moguća rješenja. O problemima iz života trebali su pisati priče. Problem su raščlanili i povezali s drugim predmetima i projektom Nature does not produce waste kroz koji su učili o zaštiti i očuvanju okoliša. Razgovarali su o klimatskim promjenama. Služeći se internetskim stranicama naišli su na ove podatke:
Problemi ...
1. Previše se proizvodi, kupuje i baca
2. Računala i mobiteli troše puno energije.
3. Promet uzrokuje više od četvrtine stakleničkog plina koji utječe na klimatsko zagrijavanje.
4. Uzgoj stoke proizvodi stakleničke plinove i potrebno mu je puno poljoprivredne površine. Zbog toga se često sijeku šume. U poljoprivredi se puno koriste pesticidi i umjetna gnojiva.
5. Struja i grijanje koštaju, ali i troše mnoge resurse.
Rješenja problema:
1. Osviješteno kupovati, konzumirati manje, izbjegavati plastiku, nositi višekratne torbe...
2. Manje pretraživati internet. Računalo ne ostavljati u stanju čekanja nego ga isključiti nakon korištenja.
3. Prevoziti se drugačije. Kada je god moguće ići pješice, biciklom, organiziranim prijevozom...
4. Jesti osviješteno. Dati prednost domaćim proizvodima, sezonskom voću i povrću nad mesom jer ono ne stvara stakleničke plinove. Koristiti višekratne boce... Pokloniti što nam ne treba ili prodati. Koristiti energiju obnovljivih izvora, ne zagrijavati sve prostorije u kući jednako, ispravno odvajati otpad, saditi drveće, domaće biljke, ali ne koristiti pesticide.
Učenicima je tema bila zanimljiva. Povezivali su problemske situacije sa stvarnim životom i davali mnogobrojne primjere. Problems in life PIL ili na Turskom HIS /Hayatin icinden sorunla. Nekolicina učenika sudjelovala je u stvaranju zajedničkih video materijala isticanjem/ izgovaranjem ključnih riječi i/ili kratkih rečenica na Engleskom jeziku teu kolažnom pismu i refleksiji/osvrnuti na aktivnosti. Tijekom projekta obilježili su međunarodne dane i tjedne: Europski tjedan kodiranja, Svjetski tjedan svemira, Međunarodni dan djeteta i Dan sigurnijeg interneta. S učiteljicom Informatike, Ružom Sabljo, četvrtaši su se upoznali s Meincraftom. Služeći se tim programom uživali su u kreativnim igrama. Tijekom Svjetskog tjedna svemira istražili su o svemirskoj misiji Apollo 11. Za Međunarodni dan djeteta uživali su u druženjima sa svojim vršnjacima kroz pjesmu, recitacije, kvizove znanja, likovne radove...Sigurnost na internetu obavezna je tema u projektima. Bila je to odlična zabava za koju nam je aktivnosti pripremio Centar za sigurniji internet / csi.hr. Izabrane teme učitelji su trebali integrirati u nastavi. Više su puta održavali webinare u kojima su ponekad sudjelovali i učenici. Analizom njihovih izabranih problema iz života učenici mogu steći nova znanja, vještine i kompetencije.
piše: učiteljica Marijana Curić
kolaž umnih mapa / riblja kost
Problem iz života - Globalno zatopljenje
Use natural products to prevent global warming
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |