preskoči na sadržaj
Vijesti

eTwining projekt HAREZMI EGITIM MODELI OF TURSK

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Učenici 4.d r. u školskoj godini 2019./2020. sudjelovali su u cjelogodišnjem eTwinning projektu Harezmi  Egitim Modeli of Tursk kojim su učitelji turskih škola u svijetu predstavili  svoj model obrazovanja koji se zasniva na STEM području i rješavanju problema, ali može se primijeniti i na svim ostalim područjima. Potiče se primjena IKT-a i robotike, praktičnog rada te svih aktivnosti kojim se potiče logičko razmišljanje.                                          


U projektu je aktivno sudjelovalo 38 učitelja, od kojih su strani državljani iz Hrvatske i Azerbejdžana i oko 570 učenika. Glavni cilj ovog projekta je da sve ono što učenici uče primjenjuju i u životu. Učenici su sa svojim učiteljima trebali izabrati problem s kojim se svakodnevno susreću i  poraditi na rješavanju problema tako da se osvijeste o problemu, provedu istraživanja,razgovore, a zatim  postave tri rečenice koje predstavljaju izabrani problem te na kraju svedu na jednu. Učenici su s učiteljicom Marijanom izabrali problem  Globalno zatopljenje. Proveli su istraživanje pomoću interneta, razgovarali i povezali svoja iskustva s problemom. Posjetili su stranicu Održivi razvoj- zeleni stil života. Nakon spoznavanja mogućih uzroka problema  globalnog zatopljenja učenici su napravili zapise u svoje bilježnice i iz toga izvukli tri rečenice/ tri problemske situacije koje predstavljaju problem i tri moguća rješenja problema. Također su osmislili slogan koji služi kao poticaj za pravilno ponašanje - Use natural products to prevent global warming.  Od učitelja i učenika  iz Turske vidjeli su kako se izrađuje umna mapa u obliku riblje kosti. S jedne strane riblje kosti pisali su uzroke problema, a s druge moguća rješenja. O problemima iz života trebali su pisati priče. Problem su raščlanili i povezali s drugim predmetima i projektom Nature does not produce waste kroz koji su učili o zaštiti i očuvanju okoliša. Razgovarali  su o klimatskim promjenama. Služeći se internetskim stranicama  naišli su na ove podatke:      

Problemi ...                                                                                                                  

1. Previše se proizvodi, kupuje i baca

2. Računala i mobiteli troše puno energije. 

3. Promet uzrokuje više od četvrtine stakleničkog plina koji utječe na klimatsko zagrijavanje.                                              

4. Uzgoj stoke proizvodi stakleničke plinove i potrebno mu je puno poljoprivredne površine. Zbog toga se često sijeku šume. U poljoprivredi se  puno koriste pesticidi i umjetna gnojiva.                                                               

5. Struja i grijanje koštaju, ali i troše mnoge resurse. 

Rješenja problema:                                                                                     

1. Osviješteno kupovati, konzumirati manje, izbjegavati plastiku, nositi višekratne torbe...   

2. Manje pretraživati internet. Računalo ne ostavljati u stanju čekanja nego ga isključiti nakon korištenja.                                                                 

3. Prevoziti se drugačije. Kada je god moguće ići pješice, biciklom, organiziranim prijevozom...                                          

4. Jesti osviješteno. Dati prednost domaćim proizvodima, sezonskom voću i povrću nad mesom jer ono ne stvara stakleničke plinove. Koristiti višekratne boce...  Pokloniti što nam ne treba ili prodati.  Koristiti energiju obnovljivih izvora, ne zagrijavati sve prostorije u kući jednako, ispravno odvajati otpad, saditi drveće, domaće biljke, ali ne koristiti pesticide.

Učenicima je tema bila zanimljiva. Povezivali su problemske situacije sa stvarnim životom i davali mnogobrojne primjere. Problems in  life PIL ili na Turskom HIS /Hayatin icinden sorunla. Nekolicina učenika sudjelovala je u stvaranju zajedničkih video materijala isticanjem/ izgovaranjem  ključnih riječi i/ili kratkih rečenica na Engleskom jeziku teu kolažnom pismu i refleksiji/osvrnuti na aktivnosti.  Tijekom projekta obilježili su međunarodne dane i tjedne: Europski tjedan kodiranja, Svjetski tjedan svemira, Međunarodni dan djeteta i Dan sigurnijeg interneta. S učiteljicom Informatike, Ružom Sabljo, četvrtaši su se upoznali s Meincraftom. Služeći se tim programom  uživali su u kreativnim igrama. Tijekom Svjetskog tjedna svemira istražili su o svemirskoj misiji Apollo 11. Za Međunarodni dan djeteta uživali su u druženjima sa svojim vršnjacima kroz pjesmu, recitacije, kvizove znanja, likovne radove...Sigurnost na internetu obavezna je tema u projektima. Bila je to odlična zabava za koju nam je aktivnosti pripremio Centar za sigurniji internet / csi.hr. Izabrane teme učitelji su trebali integrirati u nastavi. Više su puta održavali webinare u kojima su ponekad sudjelovali i učenici. Analizom njihovih izabranih problema iz života učenici mogu steći nova znanja, vještine i kompetencije.

piše: učiteljica Marijana Curić

kolaž umnih mapa / riblja kost

             

Problem iz života - Globalno zatopljenje

Use natural products to prevent global warming

 

 

 

 


Priloženi dokumenti:
HAREZMI_PROJEKT,_LINKS.pdf (132.80 KB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 15. 6. 2020.

Tražilica

OGLASNA PLOČA

 



DOKUMENTI

1.


ŠKOLSKI AKTI

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Anketa
Kakav imate odnos sa svojim roditeljima?





KORISNI LINKOVI
Korisni linkovi

Časopisi
 • Drvo znanja
 • Bug
 • Geo


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Forum




preskoči na navigaciju