NACIONALNI PREVENTIVNI PROGRAM
ŽIVIM ŽIVOT BEZ NASILJA
S ciljem izgradnje kulture nenasilja kod najmlađe populacije te podizanja svijesti o svim oblicima nasilja, njihovim uzrocima i posljedicama, kao i razvijanja osjećaja suradnje i zajedničke uključenosti svih subjekata društva u svrhu djelovanja na primarnu prevenciju nasilja, u svibnju 2015. godine u našoj je školi proveden nacionalni preventivni projekt „Živim život bez nasilja“. Preventivni projekt „Živim život bez nasilja“ zajednički je projekt Ministarstva unutarnjih poslova i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta koji se provodi u suradnji s organizacijama civilnog društva. Projekt je usmjeren na sprječavanje nasilja prema ženama, nasilja u obitelji, nasilja među mladima te izgradnju kulture nenasilja i tolerancije.
Cijeli projekt realiziran je kroz tri komponente. Prva komponenta je održana 7. svibnja 2015. za učenike sedmih razreda gdje je kroz interaktivnu radionicu policijski službenik Policijske uprave dubrovačko-neretvanske gospodin Miro Marijanović održao i predavanje o problemu nasilja, zakonskim mogućnostima njegova sprječavanja i prijavljivanja, o edukaciji po pitanjima nenasilja, tolerancije i nediskriminacije. Tako su naši učenici doznali gdje i kako mogu zatražiti pomoć i zaštitu od svih oblika nasilja, važnost izgradnje pozitivnih odnosa s okolinom i komunikacije u odnosima.
Klikni na sliku i pogledaj fotogaleriju!
Fraza Budi muško toliko se ponavljala na radionici, stoga smo uvidjeli da ovakve poruke imaju veliku važnost u formiranju „muškog“ identiteta, nažalost, vrlo često uz negativne poruke (ne plači, razbij, popij, juri, potuci se,…). Organizacija mladih Status M ovoj je frazi dala pozitivno značenje te su započeli s provođenjem ciklusa radionica „Zvonkov kviz – Budi muško mijenjaj pravila“ u osnovnim školama. Za one koji još ne znaju, Zvonko je mladić, koji kroz interaktivne filmiće na zabavan način mlade suočava s ozbiljnim temama; vršnjačkim nasiljem, nasiljem u vezama i diskriminacijom. Kako su Zvonkovi filmići nasmijali i naše sedmaše, možete pogledati klikom na slike.
Druga komponenta projekta se održala u Gradskom kulturnom središtu u Metkoviću, a na njoj su sudjelovali učenici sedmih i osmih razreda. U krakom programu kojeg je pripremila i vodila učiteljica hrvatskog jezika Ines Vukoja, prof. učenici su mogli uvidjeti važnost prepoznavanja nasilja u okolini i njegovog sprječavanja. Pozdravni govor dobrodošlice održala je voditeljica Školskog preventivnog programa i koordinatorica projekta pedagoginja Nikolina Vugdelija, prof. koja je uz učenike pozdravila i sve ostale koji su svojom nazočnošću došli podržati ovo događanje: predstavnici lokalne vlasti, policije i drugih institucija, učitelji i predstavnici medija.
Da je puno ljepše isključiti nasilje iz naših života, a uključiti nešto lijepo poput glazbe, pokazali su naši učenici koji pohađaju i Osnovnu glazbenu školu u Metkoviću.
Središnji dio programa bila je tematska predstava Nasilje, za nasilje nema opravdanja. Predstava je dio THE/ARTO projekta koji su u Hrvatskoj pokrenuli poznati dramski umjetnik Zijah Sokolović i Dražen Šivak, glumac i asistent na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Predstava "NASILJE - Za nasilje nema opravdanja!" proglašena je najboljim projektom u Europskoj Uniji u ranoj prevenciji kriminaliteta i nasilja u obitelji na godišnjem kongresu Mreže zemalja EU za prevenciju kriminaliteta. Tekst za predstavu pisan je u suradnji sa psiholozima i socijalnim radnicima i sadrži 120 primjera oblika nasilja - svakodnevnog, mitološkog, obiteljskog, psihološkog, fizičkog, seksualnog, ekonomskog, zdravstvenog, s primjerima dječjeg doživljavanja nasilja i preporukom reakcije na oblike nasilja. Glumci Vedran Komerički i Dunja Fajdić su u stotinu malih i kratkih scena, kroz atraktivnu koreografiju, analizirali svakodnevno nasilje, pokazali mitove nasilja i njihov razvoj i utjecaj na suvremeno društvo. U interakciji s glumcima naši su učenici učili i prepoznavali sve oblike nasilja: psihološko nasilje, fizičko nasilje, seksualno nasilje, ekonomsko nasilje! Kroz igru vidjeli su posljedice nasilja.
Ova umjetničko-edukativna komponenta usmjerena je na izgradnju kulture nenasilja, tolerancije i nediskriminacije te je prilagođena učenicima kao nadogradnja prve projektne komponente. U navedenoj komponenti sudjelovali su umjetnici kao promotori ideje i ciljeva ovog projekta čijim sudjelovanjem poruka projekta dopire do šire javnosti. Navedena interaktivna predstava razotkriva različite situacije nasilja u svakodnevnom životu i na efektan, ali i edukativan način educira učenike o jednom od najvećih društvenih problema.
Treća komponenta Interaktivna „parlaonica“ predvidjela je organizaciju debate, parlaonicu, natječaj dramsko-scenskog karaktera te likovnog i literarnog izričaja. Odnosi se na referiranje prethodno naučenog i doživljenog u prve dvije projektne komponente. U našoj školi rasprava je održana među učenicima sedmih razreda 22. svibnja 2015. tijekom 6. školskog sata. Oblikovana teza glasila je: Ignorirati nasilje - da ili ne? Afirmacijski tim ,koji je branio tezu da nasilje ne bismo smjeli ignorirati, činili su učenici 7.e i 7.b razreda. Negacijski tim koji je tvrdio da nasilje trebamo ignorirati činili su učenici 7.d i 7.a razreda, dok su učenici 7.c pažljivo slušali kako bi na temelju iznesenih argumenata odlučili o pobjedniku. Učenici su željeli pokazati i dokazati svoje govorničke i raspravljačke sposobnosti pa se debata rasplamsala. No, važnije od same pobjede bilo je s još jednog gledišta osvijetliti temu nasilja u društvu, posebno među mladima i osvijestiti kako nasilje ne smijemo ignorirati ako želimo da ga bude sve manje i manje. Učenici su u tome uspjeli vješto nižući svoje argumente. Dakle, i Luka Ritz i još mnogi kojima ne pamtimo imena bili bi s nama da ne zatvaramo oči nego da se suprotstavljamo nasilnicima u okviru svojih mogućnosti. Očekivani rezultat ove komponente ogleda se u aktivnijem uključivanju učenika u proces razumijevanja i življenja po modelu „zajednice koja brine“, a sudeći prema reakcijama učenika sa sigurnošću možemo ustvrditi da je ovaj cijeli projekt bio vrlo uspješan, djeci razumljiv i zanimljiv.
Klikni na sliku i pogledaj fotogaleriju!
U duhu općih prevencijskih načela i preventivni projekt „Živim život bez nasilja“ zahtijeva sustavan angažman te kontinuiranu suradnju svih subjekata odgovornih za prevenciju nasilja, kako bi se senzibilizirala šira javnost te se na taj način postigao željeni efekt „zajednice koja brine“.
Pobjednički rad likovno-literarnog natječaja ŽIVIM ŽIVOT BEZ NASILJA (LUCIJA DRAGOBRATOVIĆ, 7.b)
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |